افتتاح و کلنگ زنی 48 پروژه به ارزش 479 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت تویسرکان/برنامه ریزی فرماندار تویسرکان; خطر تنش آبی را به صفر می رساند


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892268

فرماندار تویسرکان گفت: همزمان با هفته دولت 44 پروژه به ارزش 226 میلیارد تومان در شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه به ارزش 253 میلیارد تومان آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; حسین افشار ولیعهد تویسرکان در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی با گرامیداشت هفته دولت گفت: برنامه های ما در این هفته; حول سه محور بیان دستاوردها و خدمات دولت در راستای جهاد، تبیین، تجلیل از مسئولان و کارگزاران قوه مجریه و انسجام و هماهنگی بین اجزای دستگاه های دولتی در تویسرکان می گردد..


وی با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم چه در سطح کلان کشور و چه در سطح شهرستان تصریح کرد: توسعه خدمات به مردم، ارتقای سلامت، امنیت و آرامش در جامعه، ارائه خدمات اساسی و کالاهای اساسی؛ خدمات اولیه مانند تامین آب، برق، گاز، سوخت، آرد، اینترنت و ارتباطات و کالاهای اساسی مانند تهیه گوشت قرمز و سفید، روغن، برنج، شکر و لوازم خانگی..


*اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا


فرماندار تویسرکان افزود: دولت سیزدهم در شرایطی شروع به کار کرد که وضعیت شهرهای کشور در رابطه با کرونا بیشتر قرمز و نارنجی بود، بسیاری از مشاغل تعطیل و از بازگشایی آن جلوگیری شد و مردم برای دسترسی به واکسن با مشکلات زیادی مواجه شدند..


افشار تصریح کرد: عده ای در مرزهای کشورهای همسایه صف می کشیدند تا برای تزریق واکسن به آن سوی مرز بروند و با هزینه بسیار بالا برگردند. گروهی از افراد سودجو نیز کشف و واکسن کرونا را با هزینه چند میلیون تومانی خارج از چرخه صحیح تزریق کردند و به مردم پیشنهاد دادند.!


وی بیان کرد: اما با پیگیری های دولت سیزدهم بحث واکسن به حدی رسیده که امروز دولت از مردم می خواهد برای دوز سوم و دوز تقویت کننده به خود تزریق کنند. اینها همان واکسن هایی بود که یک سال پیش عده ای در آن سوی مرزهای کشورهای همسایه صف کشیدند تا آن را تهیه کنند که شایسته ملت ایران نبود..


*وضعیت تاج تویساکاران در یک سال گذشته آبی یا زرد بوده است


ارشد دولت در تویسرکان با بیان اینکه در سال گذشته این شهر از نظر وضعیت کرونا در اکثر روزها آبی یا زرد بود، گفت: تا قبل از شروع دولت سیزدهم روزانه سه تا پنج نفر در این شهرستان جان خود را از دست دادند. به کار اما با یاری خداوند و واکسیناسیون عمومی خوشبختانه تعداد فوتی های مربوط به این بیماری حتی در دو ماه یک مورد بوده و این فرد به بیماری مهمی مبتلا شده است..


افشاری همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت وظیفه بزرگ توزیع عادلانه یارانه ها را در دستور کار خود قرار داده است، برخی اقلام از جمله مرغ، تخم مرغ، روغن و فرآورده های مربوط به ارز ترجیحی در برنامه و روزهای نسبتاً سختی قرار گرفته است. اما دولت با یاری خداوند توانست این اقلام را در صورت توزیع در سطح شهر برای تنظیم بازار گوشت قرمز ایمن کند و از سوی دیگر شاهد راه اندازی بازارچه ای برای تحویل مستقیم و سریع محصولات یارانه ای و ضروری بودیم. کالا برای مردم.


*برای تامین کالاهای ضروری مشکلی نداریم، مردم از گرانی گلایه دارند


فرماندار تویسرکان تصریح کرد: امروز در تامین کالاهای اساسی چه در سطح کشور و چه در سطح شهرستان کمبودی نداریم و بیشتر گلایه های مردم از گرانی است و برای رفع این مشکل مهم یک مشکل وجود دارد. نیاز به تقویت ارزش پول ملی و مهار تورم است که خوشبختانه دولت این کار را کرده است. خود برنامه ریزی کلان توانسته تورم سرسام آور را تا حدودی مهار کند، امید است با سیاست های پیش رو شاهد کاهش بیشتر تورم باشیم..


*راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام و صنایع بسته بندی خشکبار جهت جلب رضایت اهالی


افشار همچنین به پیشرفت و توسعه شهرستان پرداخت و گفت: در سطح شهرستان 43 پروژه های مهمی را در دستور کار قرار می دهیم که برخی از آنها در سال گذشته به اتمام رسیده است. مانند بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام که یکی از مطالبات به حق مردم شریف تویسرکان بود..


وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردمی برای راه اندازی صنایع بسته بندی آجیل رسیدگی به اقتصاد راهبردی شهرستان بود و با پیگیری و برندسازی محصول آجیل، پروژه های مرتبط در هفته دولت امسال افتتاح می شود..


*با رویکرد ایجاد فرصت های شغلی بیشتر به دنبال ایجاد شغل برای مصرف کنندگان هستیم


فرماندار تویسرکان گفت: توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان را به گونه ای تشویق می کنیم که صنایع متوسط، بنگاه های کوچک و کلبه ای و بنگاه های کوچک به دلیل انرژی بر بودن و استفاده آسان تقویت شوند تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شود. ایجاد شد. ..

*باز کردن و چیدن 48 پروژه ای ارزشمند 479 میلیارد تومان در هفته به دولت تویسرکان


افشاری همچنین اعلام کرد: هفته آینده در تویسرکان 48 پروژه و طرح در اندازه 479 میلیارد تومان شروع به کشف یا عملیات اجرایی آن می کند که به صورت جداگانه انجام می شود 44 پروژه به مبلغ 226 میلیارد تومان افتتاحیه و چهار پروژه به مبلغ 253 میلیارد تومان فعالیت اجرایی او آغاز می شود.


افشار تصریح کرد: از آنجایی که ایجاد فرصت شغلی برای جوانان ما به ویژه جوانان تحصیلکرده در اولویت است، این طرح ها بیشتر انرژی بر و مردم محور هستند، به عنوان مثال در هفته جاری شاهد آغاز به کار صنایع بسته بندی آجیل خواهیم بود. 70 مردم شغل ایجاد می کنند.


*خانه های بوم گردی; در حفظ مسافر و افزایش درآمد شهر موثر هستند


وی در خصوص توسعه زیرساخت های گردشگری نیز به افتتاح دومین خانه بوم گردی آرتیمان در هفته دولت پیش رو اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش چشمگیر وضعیت کرونا، تقاضا برای سفر به حدی افزایش یافته است که برخی از خانه های بوم گردی در شهر به صورت ماهانه چرخش می شود، بنابراین تا جایی که بتوانیم مراکز اقامتی بیشتری را در مناطق بکر ایجاد کنیم، مسافران و گردشگران را به شهر جذب کرده و درآمد را بر این اساس افزایش خواهیم داد..


*برنامه ریزی فرماندار تویسرکان؛ خطر تنش آبی در شهر را به صفر برساند


این مقام دولتی همچنین به موضوع مدیریت آب از نظر تنش آبی در برخی نقاط کشور از جمله غرب استان همدان پرداخت و افزود: با توجه به چالش کم آبی به دلیل کاهش بیش از 50 نسبت به میانگین بلندمدت سال های اخیر با درصدی از بارندگی مواجه بودیم، برنامه ریزی مناسبی انجام شد تا در خطر بزرگی گرفتار نشویم..


افشاری تصریح کرد: از این رو در راستای تامین آب شرب مردم تویسرکان و سرکان و روستاهای اطراف شهرستان منابع آبی متعددی را مدیریت و تامین کردیم; به گونه ای که بخشی از باغات اطراف سد سرابی به دو منبع آبی محدود شد تا آب شرب شهروندان در اولویت قرار گیرد، برخی از چاه های آب فریازان را نیز بسته و آنها را حفظ کردیم تا در شرایط آب و هوایی. در ماه های آینده در صورت عدم بارندگی می توانیم در مواقع خطر چاه ها را در مدار قرار دهیم.


وی تاکید کرد: به این ترتیب در تامین آب سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج تا سه ماه آینده مشکلی نخواهیم داشت..


*تلاش فرماندار تویسرکان برای حل مشکل آب شرب 17 یک روستا


فرماندار تویسرکان گفت: مشکل ما در حوزه تامین آب شرب است 17 این روستای شهرستان است، وی ادامه داد: از این تعداد آبرسانی به طور کامل توسط مخازن در چهار روستا انجام می شود. 13 روستاهای دیگر آب آشامیدنی بسیار کمی دارند و نیاز به آب سیار دارند.


افشار گفت: به همین دلیل تلاش زیادی برای نصب مجتمع آبرسانی سد خرمرود داریم. 55 روستای ما تحت پوشش آبرسانی از این سد و تامین آب شرب روستاهای سعید شهاب، جیجانکو و استارمل از سد سرابی قرار می گیرد. طرح حق شرب را در دستور کار قرار داده ایم که در ماه های آینده تکمیل می شود.


*تامین مالی پروژه های فوق 50 میزان پیشرفت، درآمد سفر دولت به تویسرکان


وی همچنین در خصوص اولویت بندی برای تکمیل پروژه های بزرگ تویسرکان گفت: یکی از اقدامات اساسی انجام شده این است که پروژه های بزرگ نیمه تمام به پایان رسیده است. 50 درصد پیشرفت فیزیکی برای گرفتن منابع از سفر دولت به استان بود و همین اتفاق افتاد.


*تخصیص 914 تسهیلات میلیارد تومانی در بازدید رئیس جمهور از واحدهای صنعتی و تولیدی تویسرکان


فرماندار تویسرکان تصریح کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بیش از 914 میلیاردها تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی و نیمه تمام تولیدی شهرستان اعطا شده است که بر اساس آن وام پروژه در دوره اول سفر آزاد و مصوبات در دوره دوم خواهد بود..


*ما شهر را برای افراد شرور خطرناک می کنیم


افشار در ادامه گفت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال با کمک های مردمی در حوزه امنیتی دو قتل انجام شد. آنها با هم دعوا کردند و یکی در بیابان اتفاق افتاد که هر دو اتفاق غیرقابل پیش بینی بود.


وی با تاکید بر اینکه به افراد شروری که قصد برهم زدن امنیت عمومی مردم و خطرناک ساختن شهر را برای آن افراد دارند، به هیچ وجه مجوز حضور نخواهیم داد، گفت: به همین دلیل با ردیابی مجدد امروز 18 برخی از آنها مربوط به درگیری های اخیر داخلی دستگیر شدند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید