تداوم مشکلات بخش کشاورزی به دلیل وابستگی به واردات / هفته ای 66 پروژه توسط دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود.


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891438

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حشد داد؛

حسین برزگر گفت: برخی از محصولات کشاورزی وارداتی است که این مشکل می تواند مشکلاتی را ایجاد کند چرا که برخی مواقع عاری از ویروس نیستند در حالی که در بخش کشاورزی به واردات وابسته هستیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در این استان گفت: نرخ رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پایین است.

وی افزود: امروزه جمعیت به صورت تصاعدی در حال افزایش است و میزان کالری مصرفی مردم نیز افزایش یافته است و همه اینها بیانگر آن است که میزان تولید در بخش کشاورزی نیاز به افزایش دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عوامل بهره وری و تولید ادامه داد: هنوز برخی از محصولات کشاورزی کشور چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی توان رقابت با محصولات جهانی را ندارند.


برزگر با بیان اینکه سلامت محصولات کشاورزی به عنوان غذا مشکل ساز است، گفت: در خصوص سلامت محصولات غذایی و کشاورزی، وضعیت ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا بهتر است، اما استاندارد محصولات همچنان نیازمند بازنگری و اجرای هدفمند است. مسیر.


وی خاطرنشان کرد: برخی از محصولات کشاورزی وارداتی است که این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند چرا که برخی مواقع عاری از ویروس نیست در حالی که در بخش کشاورزی به واردات وابسته هستیم با مشکل مواجه خواهیم شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 133 طرح در زیربخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان افتتاح و هفت طرح دیگر نیز به تصویب رسیده است. امسال ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است افتتاح و راه اندازی چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان.


برزگر با بیان اینکه برای 301 پروژه 409 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب تسهیلات پرداخت شده است، گفت: 37 سردخانه 300 هزار تنی در چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است که 80 درصد آن پیشرفت فیزیکی دارد.


وی تاکید کرد: در سفر ریاست جمهوری 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات تملک رایگان و 3 هزار و 180 میلیارد تومان تسهیلات به زیرمجموعه کشاورزی تخصیص یافت که از این میزان یک هزار و 470 میلیارد تومان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است. این هفته 22 میلیارد تومان است. در گذشته اعلام شده بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 30 تا 70 درصد از مسیل ها لایروبی شده و 3500 لوله برای رفع مشکل در اختیار دستگاه های مربوطه حمل و نقل آب لوله کشی قرار گرفته است.


برزگر در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: از دی ماه سال گذشته که معاونت توسعه تجارت در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تشکیل شد، 39 هزار بازرسی صنفی انجام شده است. این مبلغ 380 میلیارد ریال است.


وی با بیان اینکه برای سه ماه آینده ذخیره برنج و روغن در چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود، گفت: از 845 نانوایی استان، 675 نانوایی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 70 هزار هکتار از اراضی استان از تجاوزات پاکسازی شد و از 114 هزار هکتار طرح مشمول کاداستر 80 هزار هکتار آن در حال انجام است. پلاک های زنیان و هفشجان در نظر گرفته شد.


برزگر با بیان اینکه 2 هزار پرونده واگذاری بررسی و 30 هزار هکتار واگذار شد، گفت: 300 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در چهار محال و بختیاری تخریب شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید