اقدام غیرقانونی بانک های خصوصی در پرداخت سود روزانه/ نسبت هزینه ها به منابع بانک های دولتی استان از حد مجاز فراتر رفت.


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808348

رئیس شورای هماهنگی بانک ها در خراسان شمالی اعلام کرد؛

علی عسگر هدایتی با انتقاد شدید از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان در پرداخت سود سپرده های روزشمار گفت: این اقدام غیرقانونی حتی منابع مالی بانک های دولتی و غیردولتی استان را در تسهیلات پرداختی محدود کرده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر هدایتی، رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی به عصرترک گفت: وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی گفته اند بانک ها در پرداخت سود سپرده مشتریان باید مصوبات شورای پول را رعایت کنند. مفاد

هدایتی گفت: این در حالی است که در خراسان شمالی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی در حال حاضر بین 20 تا 22 درصد به سپرده های روزانه خود سود پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال هاست که پرداخت سود روزشمار از دستور کار بانک مرکزی خارج شده و بانک ها موظف به پرداخت سود ماهانه به سپرده مشتریان خود هستند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر اینکه این رویه غیرکارشناسی و غیرکارشناسی توسط بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری استان همه روزه انجام می شود، افزود: این مشکل باعث شده تا مشتریان سپرده های خود را از 13 واریز کنند. بانک های دولتی و غیردولتی – دولتی استان و واگذاری آنها به موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی.

وی افزود: بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری نیز به راحتی سپرده های مشتریان را به خارج از استان و به مراکز خود انتقال می دهند و این بانک ها و موسسات خصوصی به هیچ آماری از هیچ نهاد نظارتی در استان از منابع و هزینه های خود پاسخ نمی دهند. تسلیم نشو

هدایتی همچنین گفت: بانک های دولتی و غیردولتی استان در این رقابت ناسالم و غیرکارشناسی گرفتار شده و موظف به ارائه تسهیلات برای متقاضیان خود هستند. 13 بانک دولتی و غیردولتی در استان به میانگین 123 درصد رسیدند.

وی افزود: در صورتی که نسبت مجاز هزینه ها به منابع بانک های دولتی و غیردولتی 80 درصد باشد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: 13 بانک دولتی و غیردولتی استان در سال جاری 43 درصد انحراف از نسبت مجاز هزینه به منبع داشتند که بانک مرکزی 34 درصد جریمه شد.

وی اذعان داشت: این شرایط باعث شده این 13 بانک دولتی و غیردولتی در استان با محدودیت منابع مالی و کندی روند پرداخت سود به متقاضیان مواجه شوند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات غیرقانونی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی در استان به این وضعیت منجر شده است، گفت: این اقدام غیرقانونی متوقف نشده و این بانک ها و موسسات در حال فعالیت هستند. در استان همان طور که می خواهند.

هدایت در خاتمه درباره بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات به شاکیان از 13 بانک دولتی و غیردولتی استان اظهار داشت: مطالبات این 13 بانک باید از وام گیرندگان وصول شود بانک ها و مؤسسات مالی غیرمجاز خصوصی در استان نیز وصول می شوند. گرفته شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید