اقساط وام بازنشستگان چقدر خواهد بود؟

اقساط وام بازنشستگان چقدر خواهد بود؟

وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به 20 میلیون رسیده و نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی تقریباً هیچ تفاوتی با دوره های قبل ندارد و اگر وام گیرنده در دو سال گذشته از اعتباری استفاده کرده باشد، امسال نمی تواند از ۲۰ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی وام بگیرد.

شرایط اخذ اعتبار مستمری بگیران از تامین اجتماعی

ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری به دو صورت حضوری و حضوری انجام می شود و متقاضیان به جز مراجعه به کانون های بازنشستگی می توانند به صورت اینترنتی و حضوری مراحل ثبت نام را انجام دهند. زمان دقیق آغاز بازپرداخت وام 20 میلیونی مستمری بگیران تامین اجتماعی از سوی این سازمان اعلام نشده است و محاسبات آتی نشان می دهد که حق بیمه ماهیانه تقریبا 909 هزار تومان خواهد بود.

وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری 65 درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان بیمه های اجتماعی امسال 20 میلیون تومان به متقاضیان وام مستمری بگیران تعلق می گیرد در حالی که این سازوکار در سال گذشته 12 میلیون تومان بود.

در سال 1400 پنج میلیون تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی داده شد و مبلغ وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1388 دو میلیون تومان بود.

مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیز مانند سال های گذشته سهمیه خاصی را برای هر استان و شهرستان در نظر گرفتند و اعلام کردند که ثبت نام از متقاضیان جدید تا تکمیل ظرفیت در هر شهرستان ادامه خواهد داشت.

ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی با اعلام این سازمان از روز شنبه 7 خردادماه وارد مرحله جدیدی می شود اما از یک سو به دلیل محدودیت ظرفیت برای پرداخت وام و از سوی دیگر. ، چون بسیاری از بازنشستگان برای این کار اقدام می کنند، وام 20 میلیونی دریافت می کنند. میلیون ها نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط دارند.

شرایط اخذ اعتبار مستمری بگیران از تامین اجتماعی

می توانیم شرایط واجد شرایط بودن وام بازنشستگان تامین اجتماعی را در هفت بخش خلاصه کنیم. اولین نکته مربوط به سن متقاضی دریافت وام 20 میلیونی است بنابراین وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی به افرادی تعلق می گیرد که حداقل 50 سال سن و حداقل 78 سال سن داشته باشند.

داشتن حداقل دو فرزند تحت تکفل از دیگر شرایط دریافت وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی است.

متقاضی باید در دو سال گذشته از وام استفاده نکرده باشد و تا زمان درخواست وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل 10 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد.

شرایط وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی به این محدود نمی شود و پس از درخواست وام، در صورت مشاهده بدهی بانکی، چک های برگشتی یا معوقات متقاضی، امکان دریافت وام را نخواهد داشت.

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی می گوید متقاضی مستمری خود را از بانک رفاه دریافت کند. زیرا با سازوکار فعلی نمی توان از سایر بانک ها کمک گرفت.

شرایط وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی حاکی از آن است که متقاضی باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی باشد که در برخی استان ها الزام سختگیرانه ای نیست.

البته این را هم اضافه کنیم، متقاضیانی که قبلا برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

این دسته از متقاضیان به صورت خودکار به لیست متقاضیان تسهیلات 20 میلیونی اضافه می شوند و سازمان از طریق پیامک آن را به اطلاع آنها می رساند.

نحوه دریافت وام تامین اجتماعی برای بازنشستگان

نحوه اخذ وام مستمری بگیر بیمه به دو صورت شخصی و شخصی ارائه می شود. بازنشستگان همانند سال های گذشته در روش حضوری می توانند با ارائه مدارک لازم به خانه های بازنشستگان محل سکونت خود مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کنند اما در روش غیرحضوری متقاضی وام 20 میلیونی تامین اجتماعی باید از طریق سایت مرکز بازنشستگی استان و شهرستان خود اقدام کند.

ثبت نام وام بیمه اجتماعی مستمری بگیران از طریق سامانه es.tamin.ir انجام می شود و متقاضی باید شماره تلفن ثبت شده به نام خود را وارد کند. بدین ترتیب متقاضی ابتدا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سیستم می شود. سپس از طریق قسمت مستمری بگیران می تواند به گزینه دریافت تسهیلات اقدام کند و سایر مراحل لازم را برای ثبت درخواست وام برای خود طی کند.

20 میلیون اقساط وام تامین اجتماعی

وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از گزینه های قرض الحسنه است و بنابراین اقساط آن با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود. بر اساس شرایط وام 20 میلیونی مستمری بگیران، متقاضی باید ظرف 24 ماه اقساط را بازپرداخت کند و امسال اقساط وام بازنشستگان به 909 هزار و 91 تومان در ماه می رسد.

البته پرداخت وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی در ماه های اول و سیزدهم ماه های ابتدایی هر سال متفاوت است. یعنی در ماه اول بازنشستگان تامین اجتماعی از متقاضی وام 20 میلیونی 800 هزار تومان و در ماه سیزدهم 400 هزار تومان دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید