الزام دستور مقام معظم رهبری به رئیس جمهور برای پاسخ هشدار ایران به نامه آمریکا | داستان چی بود؟

الزام دستور مقام معظم رهبری به رئیس جمهور برای پاسخ هشدار ایران به نامه آمریکا |  داستان چی بود؟

روز جدید رهبری ایران در این نامه گفته است که ایران به دنبال جنگ نیست، اما اگر مجبور شود از تمام توان خود برای دفاع از خود استفاده کند و آمریکا و اسرائیل تصور نکنند، پیام‌های تهدیدآمیز خود را با پیام‌های تهدیدآمیز پس می‌گیرند.

روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه با اشاره به اینکه وی کارمند بیت رهبری است، خاطرنشان کرد که مقام معظم رهبری به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دستور داده اند که به نامه آمریکایی ها به تهران پاسخ دهد.

این منبع به الجریده گفت: «پاسخ به این نامه بدون امضای رسمی بود. هیچ شرایطی وجود ندارد که او اجازه حمله به ایران را داشته باشد.

این نامه تهدید می کند که پاسخ ایران به اسرائیل محدود نخواهد شد. بلکه هر جا که یک آمریکایی حضور داشته باشد و نیروی ایرانی اجازه دهد هدف قرار خواهد داد. این مشابه موشکی است که سال گذشته به پایگاه عین الاسد در عراق شلیک شد.

رهبری ایران در نامه ای گفته است که ایران به دنبال جنگ نیست، اما اگر مجبور به انجام این کار شود، تمام توان خود را برای دفاع از خود به کار می گیرد و آمریکا و اسرائیل تصور ارسال پیام های تهدیدآمیز برای مطالبه حقوق خود را ندارند. به الجریده گفت: “آنها عقب نشینی خواهند کرد.”

این منبع افزود: در این نامه آمده است که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای عمل کرده و ایالات متحده این توافق را نقض کرده است.

الجریده می گوید که این پاسخ اخیراً به نمایندگان ایالات متحده ابلاغ شده است. آمریکایی ها نیز پاسخ را همزمان با دستور اخیر رهبری برای مانور نظامی در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر و آمادگی نیروهای مسلح ایران برای بررسی اقدام خصمانه احتمالی دشمن ارسال کردند.

ایران به اسرائیل و ایالات متحده در مورد حمله احتمالی به پایگاه های هسته ای و نظامی هشدار می دهد

همچنین اخیراً سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در جمع فرماندهان کل سپاه در خطبه هفدهم پیامبر اعظم(ص) گفت: اگر چنین تهدیداتی عملی شود، جمهوری اسلامی نیروهای مسلح خواهد بود. فوراً به کلیه مراکز، پایگاه ها، مسیرها و مناطقی که برای عبور و وقوع تجاوز استفاده می شود مطابق با برنامه های عملیاتی آموزش دیده حمله کنید.

دیدگاهتان را بنویسید