المیادین: تأسیسات جده آرامکو تقریباً به طور کامل در آتش سوخت/عربستان سعودی: کمبود جهانی نفت بر ما تأثیری ندارد

المیادین: تأسیسات جده آرامکو تقریباً به طور کامل در آتش سوخت/عربستان سعودی: کمبود جهانی نفت بر ما تأثیری ندارد

روز جدید منابع ویژه در یمن به نقل از المیادین گفتند: سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات نیروهای مسلح یمن علیه عربستان است. منابع آگاه به این شبکه گفتند: اطلاعاتی وجود دارد که تاسیسات آرامکو در جده به طور کامل سوخته و آتش سوزی به شکل بی سابقه ای رخ داده است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش سوزی در مخازن و تأسیسات سوخت، کل تأسیسات را نابود کرده است».

در پی عملیات موشکی نیروهای مسلح یمن علیه مواضع سعودی و تاسیسات نفتی آرامکو در جده، رسانه ها از افزایش قیمت جهانی نفت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ها، المسیره صبح شنبه گفت: قیمت نفت از سومین عملیات برای شکستن محاصره تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: نفت خام برنت به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز به 113.9 دلار رسید.

در همین حال، خبرگزاری دولتی عربستان (واس) به نقل از یک مقام وزارت انرژی عربستان اعلام کرد: ایستگاه توزیع نفت جده و ایستگاه مختار در جزان مورد حمله موشکی قرار گرفتند. پادشاهی عربستان سعودی مسئول کمبود نفت به دلیل حملات مداوم نخواهد بود.

یک منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان افزود:[حمله به آرامکو] این امر پیامدهای جدی برای بخش های تولید، پالایش و پالایش دارد که بر ظرفیت تولید نفت عربستان سعودی تأثیر می گذارد.»

شبکه المیادین بامداد شنبه به تفصیل از عملیات موشکی گسترده نیروهای یمنی در عمق عربستان سعودی علیه پالایشگاه نفت آرامکو در جده خبر داد.

منابع ویژه در یمن به نقل از المیادین گفتند: سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات نیروهای مسلح یمن علیه عربستان است.

منابع آگاه به این شبکه گفتند: اطلاعاتی وجود دارد که تاسیسات آرامکو در جده به طور کامل سوخته و آتش سوزی به شکل بی سابقه ای رخ داده است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش سوزی در مخازن و تأسیسات سوخت، کل تأسیسات را نابود کرده است».

در این گزارش آمده است: «سانا بار دیگر بر قصد خود برای تخریب تأسیسات حیاتی آرامکو در بالای تانورا، رابیگ و جده تأکید کرده است». در روزهای آتی، در صورت ادامه محاصره، صنعا به حملات خود به اماکن حیاتی عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

منابع نظامی به نقل از المیادین اعلام کردند: تمامی تاسیسات آرامکو هدف عملیات یمن است. سانا تایید کرده است که حملات تا رفع محاصره یمن ادامه خواهند داشت.

منابع آگاه به المیادین گفتند که این نیروگاه به دلیل عملیات در صنعا آسیب دیده و تعطیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید