الکساندر نوری سرمربی استقلال نشد!

الکساندر نوری سرمربی استقلال نشد!

چند روز پیش و پس از انتخاب سرمربی جدید استقلال، اعلام شد که کادرفنی این باشگاه با الکس نوری، سرمربی ایرانی-آلمانی به توافق رسیده و او هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت. اما مذاکرات به گونه ای انجام شد که حضور نوری در استقلال منتفی شد و خبرها نشان داد که تقاضای مالی زیاد این مربی برای دستیارانش زیاد است. نکته قابل توجه نوری این است که او انتخاب اصلی استقلال در زمان احمد سعادتمند در استقلال بود. پس از پایان فینال جام حذفی در فصل 1398-1399 که با شکست استقلال مقابل تراکتورسازی همراه بود، فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها از سمت خود استعفا داد. در آن زمان مدیران استقلال با توجه به فاصله کم تا مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفتند مجید نامجمطلق را به عنوان سرمربی انتخاب کنند. در همان زمان اما مذاکرات سعادتمند و همکارانش با الکس نوری دنبال شد و این مربی باید پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا به ایران می آمد و قراردادش را امضا می کرد. البته بلافاصله پس از پایان لیگ قهرمانان با نظر وزیر ورزش و معاونش، عمر سرپرستی سعادتمند به پایان رسید و ماجرای نیمکت نشینی نوری استقلال به کلی تمام شد. حالا احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق استقلال روایت جالبی از روند مذاکراتش با نوری و توافقش با این مربی دارد. او در مورد آن صحبت می کند.

ما 3 بار ضبط کردیم. همه چیز مثبت بود

سعادتمند درباره مذاکره با نوری گفت: قبل از لیگ قهرمانان آسیا شخصا با آقای الکس نوری صحبت کردم. من 3 بار از طریق ویدئو کنفرانس با او صحبت کردم. همه چیز خوب و مثبت پیش رفت. حتی نماینده او به ایران آمد و پیش نویس توافقنامه را آماده کردیم. بعد از لیگ قهرمانان آسیا مربی باید شخصا به ایران می آمد و قرارداد امضا می کرد که آقایان سلطانی فر و علی نژاد با کمک آقای خلیل زاده و دوستانشان لطف کردند و به اخراج من عمل کردند.

وی افزود: تاکید می کنم همه چیز را با الکس نوری تصمیم گرفتیم اما متاسفانه بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان حتی یک روز هم اجازه حضور در باشگاه را ندادند و بلافاصله اخراج شدم. بالاخره پرونده حضور نوری تمام شد.»

تنها مشکل ما مشکل ریالی و دلاری بود که حل شد

مهمترین مشکلی که حضور نوری در استقلال را منتفی کرد، نیاز مالی بالای این مربی بود. از سعادتمند پرسیدیم که آیا این مربی ایرانی-آلمانی در آن زمان خواهان زیادی داشت؟ او پاسخ داد: «قیمت‌ها در آن زمان با الان متفاوت بود. البته اگر یادتان باشد در آن زمان قیمت دلار حدود 30 هزار تن بود، اما در قرارداد اولیه ای که با نوری بسته بودیم، باید مبلغ را به ریال عزیزی در ایران می دادیم و او می پردازد. نوری به ارز خارجی. . »

رقم توافق شده بیشتر از بازیکنان خارجی نبود

از مدیرعامل سابق استقلال خواستیم رقم توافق آن زمان با الکساندر نوری را مشخص کند اما اصرار ما بی نتیجه بود. او گفت: نمی توانم عددی را بگویم اما با آقای نوری بر سر رقمی به توافق رسیدیم که معقول باشد و از بازیکنان خارج از کشور بیشتر نباشد. همان طور که گفتم در مورد دلار و ریال بحث داشتیم که آن را هم حل کردیم.

او باید شخصاً پول دستیار خارجی خود را می پرداخت

موضوع تقاضای مالی بالای نوری نیز یکی از موضوعات مهم دستیاران او در روزهای اخیر بوده است. سعادتمند می گوید در زمان او چنین بحثی وجود نداشت: «ما یک بسته کامل دیدیم. او می خواست مربی خارجی به ایران بیاورد اما اگر یادتان باشد حضور مربی خارجی در آن زمان در ایران ممنوع بود. با توجه به ایرانی بودن پدر آقای نوری، با حضور ایشان مشکل را حل کردیم اما به ایشان گفتیم که نمی توانیم با دستیار خارجی ایشان قرارداد ببندیم.»

سعادتمند افزود: به همین دلیل به نوری گفتیم که با تو قرارداد می بندیم و یک نفر را به عنوان مشاور یا هر چیز دیگری به ایران می آوری و همان مبلغ را از مبلغ توافق شده به این مربی خارجی می پردازی. «او قبول کرد و حتی گفتیم برای مربی که می خواهد بیاید و به عنوان مشاور پیش شما باشد ویزای توریستی می گیریم اما نتوانست قرارداد رسمی ببندد و روی نیمکت بنشیند.

نوری عاشق کار در ایران است

مدیرعامل سابق استقلال همچنین درباره علاقه شدید الکس نوری به کار در ایران گفت: او علاقه زیادی به کار در ایران دارد. احساس می کنم ایران را دوست دارد و عاشق کار در ایران به خصوص استقلال است. حیف شد همه چیز را نهایی کردیم، اما دوستانم مرا اخراج کردند.

ماشین را نگه داشت تا جواب تلفنم را بدهد

سعادتمند همچنین خاطره جالبی از صحبت های نوری تعریف کرد: «یک بار وقتی بنده خدا پشت فرمان و در اتوبان بود به او زنگ زدم. سریع ماشین رو کنار اتوبان نگه داشت و با هم صحبت کردیم. سپس چند بار دیگر با او صحبت کردیم. خودش دوست داشت به ایران بیاید اما این شرایط فراهم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید