امام حسن مجتبی (ع) شجاع ترین مرد زمان خود بود

وی افزود: برخی معتقد بودند که ایشان مصلحت می دانستند که جان خود را حفظ کنند در حالی که اینطور نبود و امام حسن مجتبی(ع) شجاع ترین مرد زمان خود بود.

سخنگوی فرماندهی معظم کل قوا در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نیروهای ارزشی و انقلابی به عنوان آرمان گرا شناخته می شوند و همگی خواهان زندگی بدون ظلم و آرامش هستند، اما مومن باید در کنار آرمان گرایی واقع گرا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار ادامه داد: جوانان همیشه آرزوهای بلندی دارند و این نگرش خوبی است اما واقع گرایی در ذهن باید با آن پرورش داده شود.

وی گفت: امام حسن مجتبی (ع) به دنبال تشکیل حکومت محمدی و علوی است که در آن نه ظلم باشد و نه ظلم، اما وقتی می بیند که یارانی هستند که از جنگ خسته شده اند و عده ای از سربازان و فرماندهانش با حیله های عمر و آس و معاویه به دشمن پیوست، او را گیج کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: جامعه آن زمان دیگر جنگ را نمی پذیرد و امام حسن مجتبی(ع) معتقد است که جنگ را متوقف می کند؛ در حالی که امام حسن مجتبی(ع) جنگ را متوقف می کند. این امام بزرگوار برای ما الگو است و اگر جوانان می خواهند در مکتب امام حسن (ع) باشند، باید ضمن خواندن نامه امیرالمومنین (ع) به امام حسن (ع) راه ائمه را طی کنند. مانند).

حجت الاسلام والمسلمین پیروز فرمودند: امیرالمومنین(ع) در این نامه نمونه بارز جوان علوی و محمدی را ارائه کرد؛ در این نامه، یک جوان علوی و یک محمدی نمونه بارز آن حضرت بود. استماع فرمان خداوند و رسول خدا بودن از نکات برجسته امیرمومنان(ع) در این نامه به جوانان به ویژه امام حسن مجتبی(ع) بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به جوانان سفارش کرده و در جلسات متعدد به فرماندهان نیروهای مسلح گفته اند که باید برای این نیروی انسانی ارزشمند ارزش قائل شویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر خوزستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ارزشمندترین مجموعه ها برای رشد و بالندگی سربازان و شهدایی است که برای حفظ امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا کردند و این مجموعه ماست. وظیفه ادامه دادن تو هستی

حجت الاسلام والمسلمین رستگار گفت: دوران سربازی یکی از لحظات شیرین زندگی جوانان است؛ دوران خدمت سربازی یکی از لحظات شیرین زندگی جوانان است. این جوانان دوران مقدسی را سپری می کنند و باید از آن بهره ببرند. بسیاری از این جوانان بدون شک در آینده مسئولیت های خطیری را در کشور بر عهده خواهند گرفت.


خدمت سربازی قبل از انقلاب برده داری بود

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین با گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز سرباز گفت: کار جمعی کار ارزشمندی برای تامین امنیت جامعه است و سربازان در طول خدمت سربازی این رسالت بزرگ را بر عهده دارند. «جوانان در ارتش یاد می گیرند که به جامعه کمک کنند، که این یکی از درس های بزرگ زندگی است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور افزود: امروز خدمت سربازی در هیچ جای دنیا قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. شأن امروز سرباز قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: سربازی قبل از انقلاب برده بود و سربازان زیر سنگین ترین فشارها خدمت می کردند اما امروز افتخار می کنیم که خدمت سربازی با رویکرد جدیدی همراه است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: خدمت سربازی هم اکنون از نظر معنوی و شخصیتی در سطح بالایی قرار دارد.

وی گفت: امروز ما تحت رهبری خدمت می کنیم. مردی وارسته، عاقل و با ملاحظه، دارای مدرک فوق لیسانس علوم دینی و سایر رشته هاست و تاکید این مرد بزرگ بر این است که انسان همواره راه موفقی را طی کند.

سرتیپ شاهوارپور پاسدار گفت: امروز به کشوری می رویم که رهبری آن بر اساس دستورات ائمه است. اگرچه می دانیم شرایط سخت است، اما از جوانان انتظار می رود که این سختی را پشت سر بگذارند، زیرا بدون شک این سختی ها باعث موفقیت آنها در ساختن زندگی آینده و مواجهه با مشکلات می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید