امتحانات دانشجویی از فردا 10 خرداد 1401 آغاز می شود


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840233

این سال تحصیلی با تمام سختی ها، فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید و امتحانات دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از فردا اول خردادماه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیوه نامه ارسالی مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش، نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و نهایی دانش آموزان در نوبت دوم سال تحصیلی 1400-1401 از ابتدای خردادماه را نشان می دهد. اطلاعیه ها. بر این اساس سنجش پیشرفت تحصیلی برای دومین بار در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری انجام می شود.


ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

1- در دوره اول ابتدایی (پایه اول – دوم – سوم)، در دو درس زبان فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی (پایه چهارم و پنجم) زبان فارسی، دروس ریاضی و طبیعی علاوه بر ابزارهای توصیفی مختلف برای سنجش کیفیت، در پایان سال تحصیلی امتحانات کتبی برگزار می شود.

این آزمون کلاسی بوده و تمامی مراحل آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح مدارک بر عهده استاد می باشد.

2- در پایه ششم، بر اساس مصوبه 859 جلسه شورای آموزش عالی، علاوه بر ابزارهای مختلف سنجش کیفی و تشریحی، آزمون هماهنگ منطقه ای برای کلیه دروس (با سوالات انفرادی و برنامه مشخص و مدیریت منطقه ای آموزش ) در مدرسه برگزار می شود.

3- مدت زمان برگزاری امتحانات کتبی در کلیه مقاطع تحصیلی از یکشنبه 1 لغایت پنجشنبه 12 خرداد 1401 و در مناطق گرمسیر تصمیم گیری در مورد بازه زمانی امتحانات به عهده ستاد امتحانات هر استان می باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: آزمون کتبی مقطع ابتدایی از 1 تا 12 خردادماه برگزار می شود. البته رویکرد ارزیابی این بخش همچنان «کیفی و توصیفی» است. برگزاری آزمون رویکرد توصیفی ارزیابی کیفیت را تغییر نمی دهد. بنابراین مدارس و معلمان نباید دانش آموزان را در هنگام امتحان بسنجند و رویکرد ارزشیابی مانند گذشته و تشریحی خواهد بود و به هیچ وجه از سیستم سنجش استفاده نخواهند کرد.


نحوه برگزاری امتحانات دبیرستان

در دوره اول و دوم متوسطه سنجش پیشرفت تحصیلی در مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، جانبازان و داوطلبان آزاد بر اساس آیین نامه سنجش پیشرفت تحصیلی انجام می شود.

ارزیابی دستاوردهای آموزشی دوره های غیر نهایی مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، داوطلبان آزاد، داوطلبان تغییر رشته و بر اساس قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوطه.

همچنین تدریس کلیه دروس اعم از شایستگی های عمومی، فنی، غیر فنی و پایه در شاخه های فنی، حرفه ای و حرفه ای و همچنین سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس و دوره های مختلف اعم از روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور، جانبازان، داوطلبان آزاد، داوطلبان تغییر رشته و … و با رعایت قوانین و مقررات و آیین نامه های مربوطه. ملاک برگزاری دوره های کارآموزی / کارورزی در افراد پرجمعیت و حضوری می باشد.

اما آزمون ورودی پایه دوازدهم نوبت دوم دبیرستان، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد در شاخه نظری از اول خرداد آغاز و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت.


امتحانات دانش آموزان از فردا آغاز می شود

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در تشریح آزمون های پایان دوره تحصیلی که خلاصه آن به شرح زیر است، گفت:

– با توجه به تداوم یادگیری مستقیم دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس کل محتوای کتب درسی، سنجش پیشرفت تحصیلی برای نوبت دوم در کلیه دروس به صورت “رودررو” و بر اساس مقررات آموزشی و سنجش انجام می شود.

– سوالات پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد از شاخه نظری در پایان خرداد ماه سال تحصیلی 1400-1401 بر اساس حجم کاری تعیین شده توسط پژوهش آموزشی و سازمان برنامه ریزی بدون طرح می شود. قبولی و الکترونیکی به حوزه های امتحانی ارسال به سراسر کشور.

انتظار می رود اولیای دانش آموزان با همکاری بیشتر، شرایط مناسب را در روزهای باقی مانده از سال تحصیلی برای رسیدن به زحمات و خدمات آموزشی فرزندان خود در سال تحصیلی 1401-1400 فراهم کنند و البته دانش آموزان باید برنامه ریزی کنند. با پشتکار و پشتکار از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

– دانش آموزان با یا مشکوک به آزمایش بیماری عروق کرونر قلب در مکانی جداگانه (قرنطینه). .

– برنامه دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات خرداد ماه در پایگاه رسمی اطلاع رسانی مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید