امروزه عنصر رقابت با رتبه بندی معلمان وارد آموزش و پرورش شده است

امروزه عنصر رقابت با رتبه بندی معلمان وارد آموزش و پرورش شده است

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سومین روز از اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: مبلغ ناشی از رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک سال و یک نیمه رفته است

وی ادامه داد: 8 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت قبوض هزینه شد و شاهد اجرای ارزشیابی معلمان هستیم که مرز جدیدی در آموزش و پرورش است.

منادی با اشاره به برخی مخالفت ها با تصویب قانون ارزشیابی معلمان گفت: با این قانون جایگاه معلم مشخص شد و او در فضای رقابتی سالم قرار گرفت. همچنین کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با بررسی دقیق به سمت رفع گره های آموزش و پرورش می رود.

وی تصریح کرد: معلم تمام مزایای فصل دهم را دارد و فوق العاده کار و کارمند بسته به درجات بین 45 تا 90 درصد افزایش خواهد داشت. بر این اساس معلم دیگر کارمند نیست بلکه 100 سال با معلم به عنوان کارمند رفتار می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و علوم مجلس عنصر رقابت در رتبه بندی معلمان را امروز وارد آموزش و پرورش دانست و گفت: تلاش معلمان برای کسب رتبه های بالاتر ادامه دارد.

وی افزود: بازگرداندن صفر تا شش سال آموزش و پرورش به نظام آموزشی و خارج کردن آن از رفاه، تغییر لایحه ضعیف رتبه بندی دولت وقت و رساندن رتبه به سرمنزل مقصود از جمله اقداماتی است که برای ارتقای آموزش و پرورش انجام شده است و از سوی وزیر آموزش و پرورش ما می خواهند بودجه خوبی را برای سازمان ملی آموزش کودک که بخش مهمی است، دنبال کنند.

منادی با بیان اینکه باید در زنجیره آموزش به خانواده ها توجه کنیم، گفت: سهم مهارت آموزی در آموزش و پرورش باید به 50 درصد می رسید اما اکنون به 32، 33 درصد رسیده است. مهارت ها در قانون آمده و مربیان سازمان های فنی و حرفه ای باید ارزیابی شوند، برای وزارت علوم هم برنامه داریم.

وی بیان کرد: 40،50 هزار معلم کم داریم. پدر مدرسه نیروی خدماتی نیست و تلاش می کنیم این قشر را جذب کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید محتوای کتاب درسی اصلاح شود و دانشگاه فرهنگیان تقویت شود که در این صورت نتیجه خوبی حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید