امروز آسمان 6 استان کشور برفی و بارانی است

ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799393

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور و بارش برف و باران در شش استان امروز (۱۹ دی) خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، امروز (19 آذرماه) سامانه بارشی به تدریج از غرب و شمال غرب وارد کشور شد و در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام، ناشی از برف و رعد و برق باد موقتی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (21 آذر) این وضعیت در استان های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، جنوب کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات زنجان پیش بینی می شود. استان البرز و تهران.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: روز چهارشنبه (21 آذرماه) در شمال غرب کشور بارش خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید گفت: روز پنجشنبه (22 آذر) سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می شود و ارتفاعات شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه ها را در بر می گیرد. و ارتفاعات. آلبورگ مرکزی و برخی مناطق مرکزی.

به گفته ضیائیان، سامانه بارشی روز جمعه (24 آذر) با حرکت شرق به جنوب غرب، جنوب و شرق سواحل خزر تقویت می شود و طی دو روز آینده دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ آذرماه) ابر متغیر و بتدریج کاهش ابر، وزش باد غبارآلود و بعد از ظهر با حداقل دمای ۴ و ۴. بیشینه دمای هوا 13 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (21 آذر) قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در شب و غبار محلی با حداقل دمای 3 و حداکثر 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (۲۱ و ۲۱ آذرماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید