آغاز بارش دو روزه در کشور و هشدار کولاک در 6 استان / پایتخت فردا ابری و بارانی است

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804694

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، نسبت به وقوع طوفان برف و بهمن هشدار داد و از افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با انتقال گرد و غبار از جنوب خبر داد. از عراق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ تا بعد از ظهر امروز جو در اکثر نقاط کشور پایدار است اما از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش ها در خوزستان و به تدریج در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود. ، شرق لرستان و ارتفاعات غربی و جنوبی اصفهان را می پوشاند که در مناطق سردسیر زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است.

این سامانه فردا در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی و خراسان شمالی خواهد بود. کرمان و دامنه های آلبورگ در استان های قزوین، آلبورگ، تهران و سمنان باعث بارش برف شده که در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

فعال ترین این سامانه در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال غرب فارس و جنوب لرستان خواهد بود. آلبورگ مرکزی، زاگرس مرکزی و همچنین بهمن در مناطق کوهستانی آلبورگ مرکزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی در اخطاریه با اشاره به ورود سامانه بارشی و تشدید فعالیت آن هشدار داد امروز و فردا لغزنده بودن جاده ها و وقفه در تردد، رگبار برف، کاهش دید، احتمال ریزش بهمن، برفی شدن جاده ها وجود دارد. ، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه نیز با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در شرق کشور در استان های خراسان رضوی و شمالی، بارش های متناوب پیش بینی می شود که در اواخر روز از کشور خارج می شود.

روز پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور جوی آرام پیش بینی می شود و در اواخر روز نیز بارش های جدیدی از سمت غرب وارد کشور می شود. .

دمای هوای استان ها فردا در دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

از فردا تا ظهر چهارشنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد در نواحی غربی و جنوب غربی کشور همراه با خیزش گرد و خاک از جنوب عراق، در برخی نقاط غرب و جنوب غرب نیز گرد و خاک خواهیم داشت.

از فردا تا پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق بویژه در شرق استان کرمان وزش باد شدید ایجاد می کند.

خلیج فارس از اواخر وقت فردا و چهارشنبه طوفانی است.

آسمان تهران امروز طی ساعاتی صاف تا ابری متغیر همراه با وزش باد پیش بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای پایتخت 10 و 3 درجه خواهد بود. البته از اواخر وقت امروز با توجه به ورود سامانه بارشی به استان تهران، برای فردا در ساعاتی بارش باران، در نیمه شمالی برف و در برخی مناطق همراه با مه و در ارتفاعات برف، کولاک افزایش می یابد. و مه . . فردا نیز کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه در استان تهران رخ می دهد.

امروز تبریز و همدان با حداقل دمای 10- درجه سردترین مرکز استان و بندرعباس با حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید