غبارآلودگی آسمان سمنیان منشأ محلی دارد/ پایان هفته بارانی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار مرات، آسمان سمنان از شب گذشته پوشیده از گرد و غبار است و بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست و هواشناسی این پدیده ربطی به ورود ذرات گرد و غبار از کشورهای همسایه.

فاطمه بنیان پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات درباره علت پدیده گرد و غبار در آسمان سمنان گفت: این پدیده گرد و غبار موقتی است و به دلیل وزش باد و افزایش باد است. جمع آوری گرد و غبار

وی با اشاره به پیش بینی کاهش دما از امروز تا اوایل هفته آینده افزود: به طور میانگین دمای هوا در شهرهای استان بین 3 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: احتمال وقوع سیل و روان آب، کاهش دید به دلیل گرد و غبار در آسمان و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر یخبندان در مناطق کوهستانی و سردسیر از مهمترین مخاطرات این دوره هشدار زرد خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، گرم ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مژن با 4 درجه سانتی گراد و پرباران ترین نقطه رضوان با 22.8 میلی متر باران بوده است.


ذرات گرد و غبار در سمنان منشا محلی دارد

میتبی کندلی معاون منابع انسانی اداره کل محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص علت گرد و غبار هوای سمنان گفت: وجود ذرات معلق در آسمان سمنان منشأ محلی دارد زیرا تنها در شهرستان سمنان مشاهده می شود.

قندالی همچنین افزود: اگر ریزگردها از کشورهای همسایه منشا می گیرد، استان های بین راهی را نیز شامل شود، یعنی. از غرب کشور

به گفته قندالی، وارونگی دما و کاهش قدرت فیلتر هوا و کانون‌های فرسایش بادی اطراف سمنان نیز موجب شد. بخشی از این گرد و غبار منشأ انسانی دارد و به دلیل ترافیک و افزایش اکسید نیتروژن، آسمان سمنان غبارآلود شده است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا 200 و در وضعیت ناسالم قرار دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

قندالی تصریح کرد: پایداری هوا مهمترین عامل برای عبور از بحران آلودگی هوا است و با توجه به اینکه بارندگی در راه است میزان آلودگی کاهش می یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه کارگروه اورژانس آلودگی هوا به صورت منظم و ماهانه برگزار می شود، گفت: شب گذشته با توجه به هوای ناسالم سمنان برگزار شد و در صورت تداوم این شرایط تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید