کاهش دما و بارش در شمال کشور/غبارآلودگی در برخی استان ها


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901534

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش باران در شمال کشور و همچنین افزایش گرد و خاک در دامنه های جنوبی البرز، نیمه شرقی و غرب کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیایان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی آب و هوای کشور وی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (23 مهرماه) با جریان شمالی دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و شرق اردبیل، بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: جمعه (24 مهر) این شرایط در مناطقی از شمال شرق آذربایجان، گلستان، خراسان شمالی و رشته کوه های البرز پیش بینی می شود.

به گزارش ضیائیان، روز شنبه (25 مهر) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: روز یکشنبه (26 مهرماه) با عبور موج متوسط ​​جوی از شمال غرب کشور افزایش ابر و در برخی نقاط بارش باران پیش بینی می شود. برای برخی از مناطق آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه برای استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید به مدت چند ساعت همراه با افزایش گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا.

ضیائیان همچنین گفت: از شنبه تا دوشنبه (25 تا 28 مهرماه) به دلیل تشکیل توده گرد و غبار در کشورهای همسایه غربی و نفوذ گرد و غبار به غرب کشور، کاهش کیفیت هوا و کاهش افقی کاهش یافت. دید در این مناطق انتظار می رود.

به گفته وی، از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ مهرماه) تا ساعاتی دیگر صاف همراه با وزش باد صاف، وزش باد افزایش می یابد. در بعدازظهر با احتمال گرد و خاک در ساعات پایانی با کمینه 20 و بیشینه 30 درجه سانتی گراد و شنبه (25 مهر) کمی ابری و وزش باد با کمینه 19 و بیشینه 29 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (24 و 25 مهرماه) اهواز با دمای 43 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد و بیرجند با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید