بارش باران و کاهش دما در برخی استان های کشور/ دریای خزر طوفانی است


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909113

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی از بارش در مناطق مختلف کشور، کاهش دما و وزش باد شدید موقتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: امروز (25 آبان) در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، کوه های سمنان، شمال خراسان و نیمه شب شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و افت دما و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

وی افزود: در گیلان و غرب مازندران بارندگی شدید خواهد بود. در اردبیل، آذربایجان شرقی و رشته کوه های البرز بارش برف و همچنین در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، فارس و بوشهر افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می شود. در همین حال، شرق خلیج فارس امروز طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه (26 آبان ماه) در سواحل شمالی از بارش ها کاسته می شود و در استان های واقع در شرق کشور بارش شدید باران و وزش باد شدید رخ می دهد. همراه با کاهش دما در برخی مناطق واقع در شمال شرق، بارش برف دور از انتظار نیست. همچنین در این روز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب اصفهان بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز چهارشنبه (27 آبان) در شمال غرب و همچنین در یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، در جنوب استان های فارس و بوشهر افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود. . در پایان زمان بارندگی در سواحل غربی دریای خزر آغاز می شود.

به گفته وی، روز پنجشنبه (28 آبان) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر ابری و بارش باران پیش بینی می شود. روز جمعه (30 آبان) با ورود سامانه بارشی، بارش ها در جنوب غرب و غرب آغاز می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد با احتمال پراکندگی پیش بینی می شود. بارش باران و چند ساعت مه رقیق با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 14 و چهارشنبه (27 آبان) نیمه ابری، به تدریج کاهش و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد است.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 آبان) بندرعباس با دمای 32 و 31 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 4- و 3- درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید