کاهش دما در استان های شمالی/دریای خزر موجی است


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897311

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه در استان های ساحلی رشته کوه های خزر، اردبیل و البرز بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: از ساعات بعدازظهر چهارشنبه (3 شهریور) و پنجشنبه (3 شهریور) در استان های ساحلی خزر، اردبیل و البرز مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و افت دما پیش بینی می شود. ). روز پنجشنبه در خراسان شمالی نیز این وضعیت رخ می دهد، همچنین دریای خزر در این مدت طوفانی است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، بیشترین کاهش دما در روز پنجشنبه در استان اردبیل و حدود 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از جمعه (4 شهریور) تا یکشنبه (6 شهریور) در برخی نقاط استان های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: احتمال وقوع پدیده گرد و غبار طی دو روز آینده در برخی نقاط استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز پنجشنبه در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و در روزهای جمعه و شنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد شدید و در نقاطی با گرد و غبار پیش بینی می شود. کمینه دمای ۲۴ و حداکثر ۳۳ درجه و در روز جمعه (۴ شهریور) صاف تا نیمه ابری، در نقاطی وزش باد با کمینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بیشینه ۳۱ درجه سانتی‌گراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (23 و 24 شهریور) اهواز با دمای 44 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 6 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید