امروز یا فردا حکم سرپرستی کاشانی را می دهم/ اینفانتینو پرونده بازی ایران و لبنان را به تعویق انداخت!

ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923191

تلاش می کنیم نیم فصل دوم لیگ برتر را با تماشاگر انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پرونده ما در کمیته انضباطی فیفا است اما رئیس فیفا فقط قدرت تعویق این پرونده را دارد. این تعویق انجام شده اما کمیته انضباطی فیفا باید در این زمینه رای و تصمیم گیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی تاج در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شورای فوتبال استان خراسان رضوی با بیان اینکه تا 6 ماه آینده شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی شورای فوتبال استان خراسان رضوی خواهیم بود، اظهار داشت: این مجمع در سال 2018 برگزار خواهد شد. این اقدام بسیار ارزشمندی است. این سیاست بسیار خوبی برای برخی تیم های فوتبال است که قبل از هر موضوعی به صورت های مالی نگاه کنند و امیدواریم این رویکرد در همه تیم ها اجرا شود.

تاج با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش درآمد فدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه ها و … بودیم، افزود: با این کاهش درآمد هزینه ها نیز کاهش یافت اما در فوتبال ایران با وجود کاهش. در درآمد، هزینه، قرارداد بازیکنان، مربیان و غیره. 300 درصد افزایش یافته است. دلیل این افزایش هزینه ها با وجود کاهش درآمد، دولتی بودن اکثر باشگاه ها است و حداقل 51 درصد درآمد قانونی باید از منابع مشخص و قانونی مانند اسپانسر، نقل و انتقالات و … باشد.

تاج با اشاره به گزارش عملکرد مالی ارائه شده در جلسه شورای فوتبال استان خراسان رضوی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که بر اساس این گزارش شاهد بودیم افزایش درآمد و از سوی دیگر کاهش هزینه ها بود که مورد توجه قرار گرفت. یک نقطه عطف.”

وی همچنین با بیان اینکه نبود تیم لیگ برتری در استان پهناوری مانند خراسان رضوی و در کنار محوطه منور رضوی بسیار محسوس است، افزود: فدراسیون فوتبال، هیئت و استان خراسان رضوی باید در این زمینه تلاش کنند. هرچه سطح لیگ برتر کشور بیشتر باشد، توسعه فوتبال در روستاها آسان تر است. با تعمیق این ارتباطات و تعاملات، روند توسعه خارق العاده تری را شاهد خواهیم بود. رویکرد ما به حوزه زنان رویکرد حمایتی است و حتی باید کمک های بلاعوض و حمایت های ویژه ای برای این حوزه داشته باشیم.

تاج همچنین با بیان اینکه فوتبال یک پدیده اجتماعی منحصر به فرد است که با هیچ رویداد دیگری قابل مقایسه نیست، گفت: یکی از لحظات مهم حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است. مطمئناً در نیم فصل دوم با حضور تماشاگران شاهد مسابقات فوتبال و فوتسال خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه گفت: عملکرد را باید در جلسه دید. جلسه امروز گزارش شد و حسابرس حقوقی هم گزارش خوبی داد. ارزیابی من از گزارش حسابرس و گزارش حسابرس قانونی بسیار خوب بود زیرا هم باعث افزایش درآمد و هم کاهش هزینه ها شد. در طول سلسله ممیزی ها و بازرسی ها، کمیته این گزارش را مثبت ارزیابی کرده است. عملکرد خوبی بود و رشد را در همه بخش ها نشان داد. تنها ضعف موجود که در مجمع اعلام کردم این است که با اداره کل هماهنگی لازم را داشته باشیم. من این مشکل را نقطه ضعف تیم فوتبال خراسان رضوی می دانم که باید برطرف شود.

رئیس فدراسیون فوتبال آیا این مجموعه می تواند به عنوان واسطه ای برای اتصال صنایع و فوتبال استان خراسان رضوی فعالیت کند چرا که در حال حاضر با وجود اینکه این استان فرصت های خوبی در بخش صنعتی دارد، برخلاف استان هایی مانند کرمان و اصفهان، رایزنی هایی لازم است تا استفاده از این ظرفیت محقق نشده است، گفت: این سوال سازنده و درستی است. پاسخ ما به این سوال باید منطقی باشد. مشهد از نظر وسعت از اصفهان و کرمان و … کوچکتر نیست، شاید بزرگتر هم باشد. اصفهان دو کارخانه بزرگ مانند سپاهان و ذوب آهن دارد که به راحتی تیم ها را مدیریت می کنند.

تاج ادامه داد: مس، گل گهر و… در کرمان نیز فعال هستند و بعد از تهران بیشترین تیم لیگ برتری را در این استان داریم. سه تیم در این استان حضور دارند و دوباره آنها را پیدا خواهیم کرد. این استان دارای تیم هایی در لیگ های اول، دوم، سوم و بانوان است. آنها سهمیه زیادی در تیم ملی دارند. حرکت در این مسیر وظیفه استاندار است. فدراسیون فوتبال باید کاری کند.

وی با اشاره به نامه اخیر خود به باشگاه ها مبنی بر معرفی VAR گفت: این نامه را به کارخانه های صاحب باشگاه ها نیز ارسال کرده ایم زیرا اگر کمکی به نصب VAR نکنند، مسابقات لیگ برتر را به مکانی که دارای این سیستم باشد منتقل می کنیم. تا در آینده گلایه نکنند که چرا تیم خاصی دارند. این جلسه را با وزارت ورزش، پرسپولیس و استقلال برگزار کردیم. به آنها گفتیم اگر سیستم را در ورزشگاه آزادی نصب نکنید، این دو تیم باید در زمین دیگری بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: می‌دانم الان هیچ‌کس جدی نمی‌گیرد، اما وقتی این تیم‌ها را مجبور کردیم به جای دیگری بازی کنند، همه سرشان را جمع می‌کنند، موضوع هواداران را مطرح می‌کنند و ممکن است موضوع به فرماندار یا اعضا برسد. از مجلس بهترین کار در حال حاضر این است که صنایعی مانند ذوب آهن و فولاد خوزستان زیاد نیست، اما استان خراسان رضوی نیز مملو از صنایعی است که باید جمع آوری شود و سهم خود را سهیم کند. البته باید امتیازات مالیاتی برای این صنایع در نظر گرفته شود و اتفاقی بیفتد که آنها را به تیم داری علاقه مند کند.

تاج افزود: معتقدم این اتفاق باید در خراسان رضوی بیفتد. اگر قانونی که گفتم و بر اساس آن حقوق فوتبال به رسمیت شناخته شده است، در کشور ما اجرا شود، این پول را کارخانه ها نمی دهند، بلکه حق پخش را می دهند. چرا باید فرض کنیم خراسان، کردستان و کرمانشاه چون صنعت ندارند تیم های لیگ برتری ندارند. اگر حقوق فوتبال به خود فوتبال بیاید، همه می خواهند به یک تیم بپیوندند زیرا فوتبال به جایی می رود که همه هستند و به حقوق خود می رسند. الان به دلیل کمبود حقوق ما این مشکلات را داریم و باید در قانون بودجه رقمی درج شود که این پول به صدا و سیما داده شود و این سازمان به باشگاه ها بدهد.

تاج در مورد اینکه آیا اتحادیه فوتبال انگلیس به اندازه کافی برای دریافت حق پخش جدی است، گفت: فدراسیون فوتبال کار خود را انجام می دهد اما به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. او سالهاست که این را می گوید، اما به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند. مجلس هم باید به فوتبال بومی کمک کند. فقط فدراسیون نیست. فدراسیون ماموریت هایی دارد. باید به فوتبال کشور کمک کنیم. هیچ پدیده اجتماعی را نمی توان با فوتبال مقایسه کرد.

وی در خصوص پرونده بازی ایران و لبنان گفت: این بازی همچنان پرونده باز در فیفا دارد. کمک اینفانتینو به فوتبال این کشور بسیار خوب بود. پرونده ما در کمیته انضباطی فیفا است، اما رئیس فیفا فقط اختیار به تعویق انداختن این پرونده را دارد. این تعویق انجام شده اما کمیته انضباطی فیفا باید در این زمینه رای و تصمیم گیری کند. این در اختیار روسای فیفا و AFC نیست. مثل ما که صلاحیت رسیدگی به پرونده ای در کمیته انضباطی یا اخلاقی خودمان را نداریم. در نهایت می توان گفت که فعلا مناسب نیست و به تعویق انداخته می شود. هنوز رای نداده اند، اما پرونده هم تمام نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه مقصر اصلی این حادثه کیست، گفت: با این حال باید مشخص شود مقصر اصلی کیست.

تاج درباره غیبت نایب رئیس در جلسه امروز مجمع گفت: این نقصی است که باید رفع شود. فدراسیون و مدیریت فوتبال باید تلاش کنند. ما نباید باور کنیم که فوتبال فقط در دست ماست، فقط باید آن را مدیریت کنیم و هیچکس نباید با ما دخالت کند. این اشتباه است. ما به کمک همه نیاز داریم. خصوصاً ادارات کل که هماهنگی آنها لازم، وظیفه و ضرورت است. ترجیح نیست. بخش هایی هستند که ما ترجیح می دهیم با آنها هماهنگی داشته باشیم، اما بخش هایی هستند که به دلیل وظیفه ما مجبور به انجام این کار هستیم.

وی در خصوص انتخاب تیم امید برای سرمربیگری گفت: کاشانی تجربه مدیریت یک تیم را دارد. برخی از دوستان گفتند این یک عنصر سیاسی است. این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک مورد توجه قرار نگرفت. او در باشگاه پرسپولیس به خوبی خدمت کرده و در تیم امید کار و تجربه زیادی انجام داده است. بسیاری از این بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، بازیکنان چند سال پیش تیم امید او هستند. کاشانی را دعوت کردیم و خواستیم بیاید. او هم قبول کرد. به سمت اصلاح ساختار تیم امید می رویم. تقریباً 18-19 ماه تا بازی های امیدمان فاصله داریم. نمی گویم زمان زیادی داریم، اما عجله ای نداریم. کاشانی اکنون انتخاب شده و به تدریج تمامی اعضای تیم امید مشخص خواهند شد.

تاج در خصوص محرم نویدکیا و رضا عنایتی به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم امید گفت: هنوز سرمربی در نظر نگرفته ایم. ساختار اداری آن فعلا در حال شکل گیری است. تنها فردی که می توانم به او اشاره کنم حبیب کاشانی است که به عنوان سرمربی تیم ملی امید منصوب شد و انشالله امروز و فردا او را قضاوت خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید