امسال داروهای بیماران خاص درب منزل تحویل داده می شود


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820018

معاون وزیر بهداشت از تلاش سازمان غذا و دارو برای ارائه دارو به بیماران خاص و تحویل آنها به منازل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام داراي در خصوص كمبود دارو براي برخي از بيماران خاص گفت: 400 هزار بيمار خاص در كشور داريم كه اقدامات مناسبي براي تامين داروي آنها در حال انجام است.

وی افزود: با دستور رئیس جمهور امسال برای اولین بار برای بیماران SMA دارو تهیه می کنیم. در مورد بیماران تالاسمی، علیرغم اینکه 5 تولیدکننده داخلی این داروها را تولید می کنند، بیشتر هزینه ها در این دولت صرف تهیه داروهای این بیماران می شود.» اما واردات داروهای مارک دار نیز در صورت امکان در دستور کار است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عرضه دارو برای برخی بیماران در دنیا محدود است، گفت: تولید برخی داروها تنها در یکی دو کشور انجام می شود و تقاضا برای دارو در مقاطع مختلف افزایش می یابد، بنابراین برخی کسری ها وجود دارد. مشاهده شده. کمبود برخی داروها در همه کشورهای دنیا وجود دارد؛ سال گذشته 900 دارو در آمریکا کمبود داشت.

وی گفت: سال گذشته سال واگذاری دولت بود و کمبود ارز و کمبود خاصی وجود داشت. امسال علاوه بر تهیه داروی مناسب برای بیماران خاص، تمام تلاش خود را می کنیم تا برای اولین بار دارو را درب منزل تحویل دهیم.

انتهای پیام/
منبع: مهر به نقل از ایفدانا

دیدگاهتان را بنویسید