امسال رتبه بندی معلمان تمام نمی شود

امسال رتبه بندی معلمان تمام نمی شود

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، مصوبه رتبه بندی فرهنگیان به دلیل ابهامات به مجلس ارسال شده است. البته همانطور که هادی طحان نظیف گفت، این شورا با اهداف قطعنامه موافق است و خلاصه آن با توجه به ماهیت قطعنامه توسط این شورا تصویب می شود، اما موضوع در جزئیات باقی است.

طرح رتبه بندی معلمان ده سال است که وجود دارد و ده سال نوید دارد اما با وجود ده سال هنوز محقق نشده است. با اجرای این طرح حقوق معلمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و بخشی از دغدغه های آنان برطرف می شود اما دولت های مختلف به هزار و یک دلیل موفق به اجرای این طرح نشده اند.

این ناکامی ده ساله و توقعات زیاد از دولت اصلی، معلمان را به اعتراض به مخالفت با این طرح و برپایی تجمعاتی برای بالا بردن صدای خود در مقابل نیروهای مختلف به ویژه مجلس شورای اسلامی سوق داده است.

با این حال، با وجود ناامیدی معلمان، به نظر می رسد دولت امیدوار است این طرح تا پایان سال تصویب شود. قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسات علنی استان هرمزگان گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه رتبه بندی را در تاریخ 15 دی ماه 1393 نهایی و به هیئت رئیسه ارسال کرد. متولیان برای تایید.

احمدی لاشکی گفت: هیات امنا به دلیل ابهاماتی از جمله بندهای 5 و 6 مصوبه طبقه بندی معلمان، گزینه های بیشتری را درخواست کرده و منتظر وضعیت نهایی از سوی هیات امنا هستیم.

وی با ابراز امیدواری از تصویب هر چه سریعتر این طرح در هیات امنا و مجلس گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری تصمیم در مورد رتبه بندی معلمان اجرایی شود.

به گفته لاشکی، پس از نهایی شدن مصوبه رتبه بندی معلمان، آمادگی کامل برای ادامه روند رتبه بندی از جمله کمیته حسابرسی که باید برای ورود 750 حوزه آموزشی کشور تعیین شود، هستیم. معلمان این طرح با 9 شاخص و معیار در رتبه پنج برتر قرار خواهند گرفت. البته بدیهی است که این معیارها ثابت نیستند و قابل به روز رسانی هستند.

به گفته کارشناسان آموزش و پرورش، اگر طرح رتبه بندی به طور کامل و بدون تاخیر اجرا شود، می تواند تاثیر بسزایی در درآمد معلمان داشته باشد و باعث رونق آموزش شود. با این حال، به نظر می رسد تعادل بین حقوق معلمان و سیستم پرداخت دستگاه های دولتی همچنان باید در نظر گرفته شود.

طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. مخالفانی که سال ها از این طرح حمایت کرده اند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید