امسال 6 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی خواهیم داشت


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822863

معاون وزیر صمت گفت: در صورت توجه به منابع صندوق توسعه ملی و حمایت سایر دستگاه ها، امسال بین 5 تا 6 میلیارد دلار صادرات از حوزه خدمات فنی و مهندسی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ علیرضا پیمان پک امروز در نشست خبری در سالن خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: از 103 میلیارد دلار.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد صادرات به بازارهای همسایه از رشد 65 درصدی صادرات به عمان و رشد 140 درصدی صادرات به ترکیه خبر داد و گفت: در این زمینه شاهد افزایش 70 درصدی بودیم. صادرات به اندونزی، 150 درصد افزایش صادرات به غنا و 500 درصد افزایش صادرات به آفریقای جنوبی.

وی با اشاره به رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی افزود: در سال 99 صادرات خدمات فنی و مهندسی 480 میلیون دلار بود، در سال 1400 این میزان به بیش از 2.3 میلیارد دلار رسید و در سال 1401 صادرات رو به رشد است. این بخش با توجه به قراردادهای جدید ادامه خواهد داشت.

پیمان پک با اشاره به احیای اداره کل خدمات فنی و مهندسی گفت: بیش از 20 میلیارد دلار برای خدمات فنی و مهندسی هزینه شده است. از این بخش خواهیم داشت. همچنین قرار است عراق میزبان 10 میلیارد دلار از این هدف 20 میلیارد دلاری باشد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پروژه های اقتصادی جذابی را در این بخش معرفی کنیم و از شرکت ها در زمینه گارانتی و مسائل حقوقی حمایت کنیم.

معاون وزیر صمت در خصوص فعال شدن کریدورهای تجاری از جمله کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی گفت: 2.5 برابر گذشته که باید همچنان افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید