امشب پروازی به نجف و بغداد نخواهیم داشت


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893895

سازمان هواپیمایی اعلام کرد: حداقل تا امشب پروازی به نجف و بغداد نخواهیم داشت. هماهنگی دو پرواز اضطراری برای بازگشت ایرانیان به عراق در حال انجام است و زمان دقیق آن پرواز اعلام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به دلیل ناآرامی ها و حوادث سیاسی اخیر در عراق، مرزهای ایران با این کشور از روز گذشته بسته شده و این شرکت هواپیمایی اعلام کرده حداقل تا امشب هیچ پروازی به مقصد نجف و بغداد انجام نخواهد شد. حسن خوشهو – معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری – نیز گفت: هماهنگی دو پرواز اضطراری برای بازگشت ایرانیان به عراق در حال انجام است و زمان دقیق آن پرواز اعلام خواهد شد.

حسام قربانعلی گفت: در صورتی که وزارت کشور و وزارت امور خارجه مقدمات بازگشت زووار را فراهم کنند، هواپیمای جمهوری اسلامی ایران آماده پرواز هر چه سریعتر برای بازگشت زووار از عراق است.

وی با بیان اینکه هنوز زمان این پرواز مشخص نیست، گفت: هنوز مشخص نیست که کدام ایرلاین این پروازها را انجام خواهد داد اما شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ارائه حداکثر خدمات به بازدیدکنندگان انجام خواهد داد.

قربانعلی درباره هزینه پروازهای رفت و برگشت توضیح داد: این کار در چارچوب دستورالعمل و حقوق مسافر اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است. روند مالی در حال حاضر در دستور کار نیست، اما تلاش هما بر این است که تعهد آسایش و خدمات بازدیدکنندگان را انجام دهد.

جزئیات انتقال مسافران از عراق به ایران

همچنین میراکبر رضوی – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – با بیان اینکه با برنامه ریزی ها و همکاری شرکت های هواپیمایی، اقدامات لازم در خصوص انتقال هموطنان در کشور در حال انجام است، گفت: با توجه به اتفاقات داخلی عراق و سازمان هواپیمایی کشوری در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدامات و برنامه ریزی های لازم را برای بازگشت ایرانیانی که قصد بازگشت از عراق به کشور را دارند، انجام داده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که وضعیت عراق تثبیت نشود، قاطعانه اجازه انتقال مسافر به این کشور را نداریم. همچنین عراقی هایی که در ایران هستند می توانند به کشور خود بازگردند.

رضوی گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با انجمن شرکت های هواپیمایی، مسافران ایرانی دارای بلیت در فرودگاه نجف در صورت عدم امکان پرواز با آن ایرلاین می توانند با سایر ایرلاین های ایرانی به کشور بازگردند. همچنین در صورت نداشتن بلیت مسافر می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات ایران ایر برای دریافت بلیت در فرودگاه نجف اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید