امضای تفاهم نامه بین کمیته های ملی المپیک ایران و مجارستان

ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783010

تفاهم نامه همکاری های ورزشی بین روسای کمیته ملی المپیک ایران و مجارستان امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یادداشت تفاهم همکاری های ورزشی ایران و مجارستان ظهر امروز به امضای روسای کمیته های ملی المپیک دو کشور رسید.

در این نشست رضا صالحی امیری رئیس، کیکاوس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، پیمان فهری رئیس مرکز مانیتورینگ تیم های ملی و فرید فتایان مدیر روابط بین الملل حضور داشتند.

صالحی امیری در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به هیئت مجارستانی به معرفی تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران پرداخت.

وی با اشاره به ذهنیت اجتماعی مثبت مردم ایران نسبت به مجارستان، جامعه را اصیل، اصیل و متمدن توصیف کرد و افزود: ما علاقه مندیم روابط ورزشی با مجارستان را در سه زمینه اصلی تقویت کنیم. اولین و مهمترین نکته بحث آموزش است. مجارستان یکی از پایگاه های هدف IOC است و ظرفیت آموزشی خوبی در این زمینه دارد. ما آماده همکاری با شما در زمینه آموزش آموزشی، چه از طریق بورسیه IOC و چه در قالب بورسیه تحصیلی شخصی هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید در برخی رشته ها مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو مقام اول تا سوم جهان را داریم و در برخی دیگر مانند شمشیربازی رتبه های خوبی داریم و برای این منظور می خواهیم تبادل بین رشته ای داشته باشیم. حوزه آموزش

صالحی امیری با اشاره به وضعیت آب و هوای ایران افزود: در ایران 4 فصل داریم، در حالی که در جنوب کشور تابستان، غرب زمستان و در پایتخت هوای معتدل پاییزی داریم. این امتیاز قطعا به دو طرف در زمینه همکاری های دوجانبه، برگزاری اردوها و … کمک می کند. 7 مدال از المپیک گرفتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: هدف ما از این جلسه فقط امضای فرم ها نیست، آمادگی داریم از فردا در همه زمینه ها همکاری ها را آغاز کنیم. علاوه بر تمامی موارد تمرینی، اردوهای مشترک و … آماده همکاری با شما در زمینه تجهیزات ورزشی هستیم.

کیکاووس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک سپس با ابراز خوشحالی از حضور هیات مجارستان در تهران گفت: در دوران ریاست صالحی امیری توسعه فعالیت ها متوازن و چند جانبه بود. این دوره به پایان رسیده است، منابع مالی ما تقویت شده و بسیاری از اماکن ورزشی ما نوسازی شده است، همچنین برنامه ای 20 ساله برای توسعه ورزش در کشور تدوین کرده ایم.

پیمان فهری مدیر مرکز مانیتورینگ تیم های ملی نیز با ابراز خرسندی از حضور مهمانان مجارستانی گفت: من شخصا به ورزش مجارستان اعتقاد دارم و خوشحالم که در اجرای این تفاهم نامه بسیار جدی هستند. آماده ایم فردا خودمان را معرفی کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه ورزش بین دو کشور باشیم.

کریستین کولکسار، رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان گفت: خوشحالم که ما را پذیرفتید. ما می دانیم که شما وزیر فرهنگ ایران بوده اید و از اینکه اطلاعات خوبی در مورد فرهنگ و تمدن ایران در اختیار ما قرار داده اید متشکریم. ایرانی ها ریشه آریایی دارند پس ما با شما اشتراکات زیادی داریم.

وی همچنین از زحمات کاروان ایران در المپیک توکیو قدردانی کرد و گفت: در شمشیربازی دیدیم که مدال از این مسابقه حق شماست که متاسفانه در صابر این مشکلات وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان سپس از ذهنیت مثبت کمیته ملی المپیک قدردانی کرد و افزود: در اجرای این تفاهم نامه بسیار جدی هستیم و با پشتکار به اجرای آن ادامه خواهیم داد. ضمناً ما با تمامی مواردی که صالحی امیری مطرح کرده است موافقیم.

کلکسار ادامه داد: از نظر تحصیلی، دانشگاه تربیت بدنی توسط IOC شناخته شد و بهداد سلیمی نیز در آنجا بورسیه شد. ما می توانیم برای بورسیه های دانشجویی در این دانشگاه با شما همکاری کنیم. برگزاری اردوهای تیم های ملی برای ما بسیار مهم است. با توجه به شرایط جوی ایران می خواهیم اردوها و تیم های ملی را در آن کشور برگزار کنیم. علاوه بر این، ما مراکز المپیک زیادی در مجارستان داریم که می توانیم در مناطق شما همکاری کنیم.

سفیر مجارستان در بخش بعدی این دیدار با قدردانی از مدیران کمیته ملی المپیک ایران برای انجام و امضای تفاهم نامه مشترک گفت: نه تنها امضای تفاهم نامه مهم است، بلکه ارتباط بین کشورها فراهم شده است. از طریق ورزش». وی ابراز خوشحالی کرد که در این جلسه موضوعات مهم و هماهنگ مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت دو رئیس کمیته ملی المپیک تفاهم نامه همکاری های ورزشی را برای گسترش روابط ورزشی بین دو کشور امضا کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک و دبیر و هیئت همراه مجارستان صبح امروز از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش، بازی های المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید