امضای پیمان خواهرخواندگی بین شهر قزوین و شهرهای ویتنام و کربلا

وی افزود: موضوع انعقاد قرارداد خواهر با شهر ویتنام در مرحله نهایی است و از سوی وزارت امور خارجه به ما اعلام شده که مکاتبات در ویتنام انجام شده و توافقات شورای شهرداری ویتنام نیز انجام شده است. اخذ شده.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین ادامه داد: به زودی میزبان هیئتی از ویتنام در قزوین خواهیم بود تا قراردادی را امضا کنیم و تبادل فرهنگی با شرق آسیا را با جدیت بیشتری ادامه دهیم.

این مسئول تصریح کرد: موضوع دوم بحث تمدید پیمان خواهرخواندگی با شهر کربلاست که در سال 1394 منعقد شد و مذاکرات لازم با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق انجام شد و خواهیم داشت. برای تمدید این توافق، وارد فاز اجرایی در عراق شوند.

وی افزود: بعد از عقد خواهرخواندگی با کربلا، بلواری در قزوین را نیز به نام کربلا نامگذاری کردیم. البته در شهر کربلا خیابانی تاریخی به نام قزوینیه وجود دارد که طوایف مردم شهر قزوین در گذشته های دور به آنجا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می کردند.

خرم نیا تصریح کرد: متناسب با خیابان قزوین که در کربلا وجود دارد، هدف ما این بود که خیابانی به نام کربلا در قزوین داشته باشیم. البته این ماجرا سابقه دارد، در دهه 60 شاهد حضور تعدادی از عراقی ها در قزوین بودیم که از ظلم حاکمان آن کشور به ایران پناهنده شده بودند.

مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: مسیر قزوین – کربلا به معنای حد فاصل میدان دفاع تا تقاطع نسیم شمال است که منطقه شهری قزوین به نام بلوار کربلا نامگذاری شده و مصوب شد یک سری فضاسازی در این مسیر انجام شود. مطابق با آن نام

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم پیمان خواهرخواندگی با شهر کربلا تا بهار سال آینده تمدید شود و شاهد تبادلات قوی تری در حوزه های مختلف به ویژه پیاده روی اربعین باشیم.

ca542770 2ec9 4476 a758 6d8be41ca8c8 خبر خاکستری

خرم نیا گفت: در یک سال گذشته بیش از 150 راه در شهر قزوین به نام شهدا نامگذاری شد که این روند همچنان ادامه دارد و همکاری خوبی با بنیاد شهید و خانواده معزز شهدا وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در شورای نامگذاری شهر قزوین رویه ای را آغاز کرده ایم که اسامی منطقه به منطقه را بررسی می کنیم و از مناطق مجزای شهر که بعضاً اسامی مصوب ندارند شروع می کنیم و سپس وارد محلات می شویم. شهر قزوین.

مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: حوزه اطلاع رسانی و اخبار به شکل مناسبی در حال انجام است اما البته باید در بخش های مختلف شهرداری وارد حوزه توضیحات قوی تری شد.

وی بیان کرد: برخلاف سایر نهادها در شهرداری با سازوکار اطلاع رسانی مواجه نیستیم چرا که در شهرداری قزوین 6 معاونت، 17 سازمان و 4 منطقه داریم که هر کدام در حوزه تخصصی فعالیت می کنند و کاملا با سایر مناطق متفاوت هستند.

خرم نیا اضافه کرد: روابط عمومی ها باید در هر یک از این حوزه ها با توجه به تخصص خود به وظایف خود عمل کنند و به دلیل کمبود نیروی انسانی ممکن است نقاط ضعفی وجود داشته باشد اما سعی می کنیم به بهترین نحو این کار را انجام دهیم.

وی یادآور شد: «پیام شهر» با توجه به مشکلات بودجه ای که شهرداری با آن مواجه است به صورت ماهانه منتشر می شود که البته پایگاه حمایتی برای آن ایجاد شده است. در حال حاضر سایت پیام شهر به صورت آنلاین فعال نیست و فقط سعی و خطا بود تا ببینیم چگونه می توانیم پایگاه شهری آنلاین داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین تصریح کرد: برای تبدیل پیام شهر به سایت اینترنتی نیازمند بررسی نظرات مختلف و برگزاری جلسات همفکری با شورای شهر هستیم تا هزینه ها و مزایای انتقال از رسانه مکتوب به پایگاه خبری آنلاین را بسنجیم.

خرم نیا گفت: آرزوی دستگاه اجرایی شهرداری این است که رسانه آنلاین داشته باشیم، با توجه به سازوکارهای جدیدی که در دنیای اطلاع رسانی رسانه ها با آن مواجه هستیم، رسانه های آنلاین هم از نظر هزینه و هم از نظر کارایی می توانند به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید