چرا اصولگرایان بر سر امضای یا عدم امضای برنامه جامع اقدام مشترک دعوا می کنند؟/ شبکه افق: وزیر امور خارجه باید برکنار شود

چرا اصولگرایان بر سر امضای یا عدم امضای برنامه جامع اقدام مشترک دعوا می کنند؟/ شبکه افق: وزیر امور خارجه باید برکنار شود

روز جدید : در شرایطی که دولت سیزدهم روند پیشبرد مذاکرات را در دست گرفت، این تصور وجود داشت که چهره های سیاسی نزدیک به این جریان، حداقل این بار، اغلب از مذاکرات حمایت کنند، علیرغم اینکه نه تنها وجود ندارد. چنین هماهنگی بین اصولگرایان. بلکه می توان برجام را کانون بسیاری از درگیری ها در جبهه اصولگرایی دانست.

این در حالی است که گروه های نزدیک به جبهه پایداری از جمله مخالفان جدی احیای برجام هستند. پایگاه رسانه ای این حوزه در صدا و سیما در روزهای اخیر تلاش کرده تا برنامه های انتقادی برجام را در دستور کار قرار دهد. محتوای این برنامه ها به جایی رسیده است که برخی از برنامه های شبکه عقیق از لزوم استیضاح وزیر امور خارجه به دلیل احیای برجام صحبت می کنند.

با توجه به حضور وحید جلیلی (برادر سعید جلیلی) در سمت معاونت صدا و سیما، این تلاش ها عجیب به نظر نمی رسد. تقابل اصولگرایان بر سر برجام غوغای زیادی در راهروهای بهارستان به پا کرده است.

از یک سو نمایندگان مخالف برجام از جمله سیدمحمود نبویان، کریمی قدوسی، نصراله پژمان فر و… همچنان بر طبل ناکارآمدی برجام می کوبند و از سوی دیگر گروه های معتدل تری از اصولگرایان در تلاش هستند. تغییر الگوی درک برجام 2022 به جای رد کامل برجام. نمایش با درک 2015.

فشار ناشی از این انتقادات به وزیر امور خارجه به جایی رسید که امیرعبداللهیان قبل از نهایی شدن برجام اعلام کرد: «متن توافق شده بدون شک مشکلاتی خواهد داشت. مشکلاتی که بی شک ناشی از روحیه مذاکره دو طرف با خواسته های متفاوت و در مواردی متضاد است.

دیدگاهتان را بنویسید