امکان حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798057

مدیرکل دفتر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های هواپیمایی کشوری از اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت بلیت هواپیما خبر داد و گفت: با توجه به وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هوشو گفت: موضوع در این زمینه بحث مالیات بر ارزش افزوده است که 6 ماه پیش در مجلس تصویب شد و قرار بود در 13 اردیبهشت امسال اعمال شود، اما این قانون نیاز به دستورالعمل اجرایی دارد که در جلسه دیروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .» با سازمان امور مالیاتی مذاکره شد. این ابهامات نیز به صورت مکتوب در اختیار آنها قرار گرفت و انتظار می رود سازمان امور مالیاتی به زودی پاسخگو باشد تا بتوانیم قانون را شفاف اجرا کنیم.

وی افزود: البته این ابهامات برای پروازهای داخلی کمتر و بیشتر برای پروازهای خارجی است، زیرا پروازهای خارجی می تواند توسط ایرلاین های خارجی یا داخلی و با یک یا چند اتصال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود و قانون باید در این زمینه مشخص باشد. در این صورت مالیات پروازهای خارجی چگونه توسط مسافران محاسبه و دریافت می شود؟

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و مؤسسات هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از سوی دیگر باید قانون مشخصی در این زمینه وجود داشته باشد که مالیات بر ارزش افزوده پروازهای غیرمستقیم با توقف های متعدد در اس. قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی با چند ترانسفر بیشتر است، باید مشخص شود که این مالیات شامل چه بخشی از قیمت بلیط هواپیما می شود.

هوشو با اشاره به امکان حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی گفت: ابهام دیگر این بود که معافیت های مالیاتی دوجانبه و چندجانبه با برخی از کشورها و شرکت های هواپیمایی خارجی منعقد شده است. در این قانون مشخص نیست. «راه حل این پروازها چیست و چگونه باید عمل کنیم؟ بنابراین با توجه به اینکه مردم در مسیرهای خارجی اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند، باید هر چه سریعتر جزئیات این موضوع مشخص شود و سازمان مالیاتی باید در اسرع وقت به این ابهامات پاسخ دهد.

وی در خصوص اعمال این قانون در پروازهای خارجی اعلام کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می کند که ربطی به شرکت های هواپیمایی ندارد و این مبلغ را فقط از مسافران دریافت می کنند و به سازمان امور مالیاتی واریز می کنند. . البته از آنجایی که در قانون جدید مصوب مجلس پنج درصد عوارض شهرداری حذف می شود، قیمت بلیت هواپیما تنها چهار درصد افزایش می یابد که در واقع با توجه به اینکه قیمت بلیت هواپیما از قبل در اکثر مسیرها ارائه می شود. زیر حداقل قیمت مصوب این می تواند باعث نگرانی مردم شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید