امیدوارم AFC پاسخ استقلال و پرسپولیس را قانع کننده بداند.

ساعت: 21:56
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795603

یکی از اعضای کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان به نگرانی های AFC پاسخ داده اند و امیدواریم این کادرفنی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا قانع کننده تلقی شود و تیم های ما حذف نشوند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم اولایایی در خصوص شرایط حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از باشگاه هایی که باشگاه های ما به آنها پاسخ داده اند سوال پرسید. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فردا پاسخ ها را بررسی می کند تا ببیند آیا آنها قانع کننده هستند یا خیر.

وی در خصوص تغییر نهایی مالکیت پرسپولیس و استقلال گفت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه دولتی را قبول ندارند و برای جلوگیری از توافق مخفیانه دو باشگاه نباید سهامدار عمده داشته باشند اما استقلال و پرسپولیس جلسه دارند. و بنابراین در البته فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسات دولتی را قبول ندارند و این جای تردید است اما آقایان باید مشورت کنند و به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بگویند که این دو باشگاه در حال خصوصی سازی هستند و ما مجبور هستیم. تا این تغییر مالکیت و مجمع را انجام دهند تا بتوانند این موضوع را بپذیرند. روحیه فیفا معتقد است که باشگاه ها باید تجارتی را اداره کنند که از قوانین تجاری کشورشان تبعیت کند و دولت را نپذیرد.

یکی از اعضای کمیسیون صدور مجوز فدراسیون حرفه ای درباره تعهدات مالیاتی دو باشگاه و اینکه این تعهدات به تعویق افتاده است، گفت: این تعهدات به تعویق نیفتاده است. در سال های گذشته نیز اقدامات مشابهی انجام شده است. یک ماده مکرر در قانون مالیات وجود دارد که می گوید وقتی مالیات مشاغل اخذ می شود آن شرکت حق اعتراض دارد و ماده 216 مکرری که متشکل از نماینده قوه قضائیه، نماینده سازمان مالیاتی و نماینده سازمان مالیاتی است. نماینده اتحادیه صنفی این موضوع کاهش می یابد یا مبلغ ثابت می ماند. بدهی مالیاتی سرخابی ها هم اکنون در همین وضعیت قرار دارد و سازمان مالیاتی اعلام کرد که این بدهی در دست بررسی است و قطعی نیست و با این بلاتکلیفی بدهی مالیاتی بخشی از مشکل صدور پروانه حرفه ای را حل می کند.

اولیایی در پاسخ به این سوال که کنفدراسیون فوتبال آسیا چقدر به باشگاه های ما وقت می دهد، گفت: سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر برای دفاع تا پایان وقت امروز مالزی که حوالی ساعت 15:29 به وقت تهران است، داشتیم. AFC پاسخ های باشگاه ها را قانع کننده می داند در غیر این صورت پرونده به کمیته انضباطی AFC ارجاع می شود.

وی گفت: برای ما مشخص نیست که چه صحبت هایی درباره غلبه بر مشکلات پرسپولیس و بدهی این باشگاه به کالدرون می شود. بیش از 400 شکایت از باشگاه استقلال و کمی بیشتر از باشگاه پرسپولیس و همچنین گل گهر رسیده است. هر سه باشگاه اعتراضات مختلفی داشتند اما مشخص نیست کدام باشگاه بیشتر اعتراض داشت و این موضوع و تعصب اصلا به درد ما نمی خورد. حواشی زیادی ایجاد شده است، همانطور که پیش بینی می شود و همچنین کارکنان مسئول سال ها پیش و در حال حاضر نه تنها برآورده نمی شوند، بلکه طلبکار محسوب می شوند. این وضعیت خوبی نیست. سال گذشته نیز همین وضعیت پیش آمد که وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال به مالزی سفر کردند و به AFC قول دادند تا یک سال دیگر مشکلات حل شود اما امسال نه تنها مشکلات هر دو باشگاه حل شد، بلکه افزودند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید