امیر عبدالخیان: ما هیچ وقت پنجره دیپلماسی را نخواهیم بست

امیر عبدالخیان: ما هیچ وقت پنجره دیپلماسی را نخواهیم بست

روز جدید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نخستین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: جمهوری اسلامی ایران از مسیر دیپلماسی، منطق مذاکرات و میز مذاکره خارج نخواهد شد و ما عقلانی و منطقی می دانیم. مذاکرات شرافتمندانه مسیر درستی برای رسیدن به توافق باشد.

وی افزود: طرف آمریکایی بارها اعلام کرده است که به دلیل مشکلات داخلی خود نمی تواند چیزی بیش از آنچه در میز مذاکره مطرح شده است بپذیرد و متعهد شود.

امیر عبداللهیان گفت: برای ما در دولت جدید مهم است که بتوانیم از منافع اقتصادی توافق هسته ای کامل بهره مند شویم و خطوط قرمز ما کاملا رعایت شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما تنها کشوری بودیم که به برجام پایبند بودیم. ما متعهدترین کشور بوده و هستیم و از یک توافق خوب و باثبات استقبال می کنیم و از طریق دیپلماسی به تلاش خود برای رسیدن به چنین توافقی تا رفع تحریم ها ادامه خواهیم داد. جمهوری اسلامی ایران هرگز پنجره دیپلماسی را نخواهد بست. با منطق و استدلال قوی و با نگاه به واقعیت ها پای میز مذاکره می آییم. ما بارها از طرف آمریکایی خواسته ایم که در مسیر مذاکرات غیرمستقیم واقع بینانه عمل کند تا به توافق برسد.

دیدگاهتان را بنویسید