امیر عبداللهیان: زبان تهدید علیه ایران نتیجه معکوس دارد

امیر عبداللهیان: زبان تهدید علیه ایران نتیجه معکوس دارد

رونو : وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران به هیچ وجه زبان تهدید را تحمل نمی کند، کشورهای غربی باید بدانند که زبان تهدید نتیجه عکس دارد.

وی در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبدالهیان، دبیرکل سازمان ملل متحد، مذاکرات هسته ای وین و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی با ابتکار و اقتدار لازم در این مذاکرات حضور دارند و سخت تلاش می کنند تا به توافق خوبی برسند.

امیرعبداللهیان نبود ابتکار عمل از سوی غرب را یکی از دلایل کندی پیشروی در مذاکرات دانست و تاکید کرد: در موضوع رفع تحریم ها و هسته اصلی دو متن ارائه کرده ایم. این متون مطابق برجام است و ما هیچ درخواستی خارج از برجام نداشته ایم و در عین حال هیچ تعهدی خارج از برجام نمی پذیریم.

وی گفت: طرف ایرانی در مذاکرات پیشنهادهای خوبی ارائه کرده است که می تواند زمینه ساز یک توافق پایدار باشد.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها تاکید کرده ایم، رفع کامل هراس ادعایی کشورهای غربی لغو کامل تحریم ها است.

وزیر امور خارجه افزود: در پی محکومیت تخریب سایت کرج توسط دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با حسن نیت اعلام کرده ایم که اجازه نصب دوربین در سایت کرج را می دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: تلاش می کنیم با نیت خیر و ابتکار عمل به یک توافق خوب برسیم، اما به هیچ وجه زبان تهدید را رد نمی کنیم. کشورهای غربی باید بدانند که تهدید ایران نتیجه معکوس دارد.

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر آتی دبیرکل سازمان ملل متحد به لبنان در آینده نزدیک گفت: ما همواره از وحدت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان حمایت کرده ایم. جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها برای کمک به لبنان حمایت می کند.

وی افزود: جامعه جهانی باید با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان مقابله کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین مذاکرات وین را مهم خواند و گفت: معتقدیم شورای امنیت سازمان ملل یک سند مهم است و ساختار آن برای صلح و ثبات بین المللی بسیار مفید است.

آنتونیو گوترش افزود: موضع سازمان ملل در قبال برجام همیشه روشن و صریح بوده است که ما از آن حمایت کرده ایم.

دبیرکل سازمان ملل متحد با ارزیابی اقدامات جمهوری ایران با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق نصب دوربین در سایت کرج، این اقدام را نشان‌دهنده همکاری خوب تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست که نتیجه مثبتی خواهد داشت. تاثیر بر روند ساخت و ساز اعتماد.

وی تاکید کرد: از همه ابزارهای سازمان ملل استفاده می کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا این مذاکرات نتیجه خوبی داشته باشد.

گوترش همچنین هدف از سفر خود به لبنان را ایجاد وحدت و نزدیکی بین مردم لبنان دانست و گفت که معتقدم مشکلات لبنان توسط مردم لبنان قابل حل است.

دیدگاهتان را بنویسید