امیر عبداللهیان: آمریکا باید دست از زیاده خواهی بردارد تا تلاش های وین به نتیجه برسد

امیر عبداللهیان: آمریکا باید دست از زیاده خواهی بردارد تا تلاش های وین به نتیجه برسد

در دیدار امیر عبداللیان وزیر امور خارجه کشورمان با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، آخرین تحولات در زمینه همکاری های دو کشور، مسائل منطقه ای و مذاکرات در وین مورد بررسی قرار گرفت. مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار که در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان صورت گرفت، وزیر امور خارجه کشورمان بر ظرفیت های موجود برای همکاری دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی تاکید کرد و بر لزوم توافقات بین دو کشور تاکید کرد. دو کشور . .

امیر عبداللهیان همچنین در تشریح وضعیت کنونی مذاکرات در وین، نهایی شدن توافق در این زمینه را مستلزم واقع بینی طرف آمریکایی دانست و تاکید کرد: آمریکا باید تا هفته ها تلاش فشرده کشورهای مختلف در وین دست از زیاده خواهی بردارد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه . . همه طرف ها را به تعهدات خود بازگردانید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با محکومیت برگزاری اجلاس شیطان در فلسطین اشغالی (النکاب) آن را خیانت بزرگ به آرمان فلسطین و رژیم صهیونیستی به عنوان معضل بزرگ جهان اسلام دانست. این رژیم علیرغم تعارض با آرمان های والای مسلمانان جهان در خصوص مقدسات قدس و فلسطین تحت آزار و اذیت قرار دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز بر ضرورت تشدید روابط دوجانبه در حوزه روابط دوجانبه تاکید کرد و از حضور فعال کشورمان در اجلاس دوحه قدردانی کرد.

این مقام قطری با تاکید مجدد بر اهمیت توافقات امنیتی منطقه ای با حضور جمهوری اسلامی ایران و ابراز امیدواری برای گفت وگوهای جدی در این زمینه در منطقه، با وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات مذاکرات وین تبادل نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید