امیر عبدالهیان: 35 مشاور تجاری از سوی وزارت امور خارجه انتخاب می شوند

زمان: 10:58
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776730

رئیس هیئت رئیسه مجلس گفت: به گفته وزیر امور خارجه کشورمان ، به منظور دستیابی به دیپلماسی اقتصادی ، به زودی 35 مشاور تجاری با هماهنگی دستگاه های مربوطه توسط وزیر امور خارجه انتخاب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امور خارجه برگزار شد و بحث های توسعه در منطقه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه ها و هفته های اخیر شاهد تغییرات زیادی به ویژه در محیط خود و کشورهای همسایه بودیم و به همین دلیل امیر عبدالهیان در پارلمان حضور داشت و تحلیل کلی مشکلات و تحولات رخ داده در منطقه را ارائه کرد. “

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان را در واکنش به این تحول توضیح داد ، گفت: سوریه دستخوش تغییراتی شده است و رژیم صهیونیستی و آمریکا به مجموعه ای از راهبردهای خود ادامه می دهند. برنامه ها در منطقه ، به ویژه در شمال غرب ، که نوعی تهدید برای مرزهای ما محسوب می شود ، و امیر عبدالهیان همه این تحولات را مورد بحث قرار داد.

موسوی ادامه داد: حوادثی که بین آذربایجان و ارمنستان رخ داد نوعی تهدید ضمنی برای مرزهای ما ایجاد کرد و وزیر امور خارجه توضیحات مفصلی درباره وقایعی که در شمال غربی کشورمان در حال وقوع است ارائه کرد.

وی گفت: همچنین گاهی شاهد لفاظی و مطالب غیرمستند از سوی برخی از رهبران این کشورها بوده ایم که ایران در رزمایش های شمال غرب کشور به آنها پاسخ سیاسی داده و پاسخی قوی به این افراد داده است. “

رئیس هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اساس جمهوری اسلامی ایران تعامل با همسایگان است ، اما اگر کشورهای همسایه به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا باید به اجرای پروژه ادامه دهند و عدم اطمینان ایجاد کنند در اطراف مرزهای ما ، آنها باید بدانند که نیروهای مسلح ما آماده پاسخگویی شدید به آنها هستند.

موسوی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان تجزیه و تحلیل جامعی از استراتژی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه داد و بر توسعه منطقه تأثیر گذاشت و مقرر شد که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی این تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته و گزارشاتی را نیز شامل شوند. به طور منظم توسط دستگاه دیپلماسی کشور دریافت شود ، به طوری که همکاری دولت و پارلمان منجر به تضمین منافع ملی کشور ما شود.

وی افزود: نتیجه گیری ما از اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه غیرعلنی امروز پارلمان این است که جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه مسائل منطقه ای و تحرکات دشمن و رژیم صهیونیستی را از نزدیک زیر نظر دارند و از این موضوع آگاهی کامل دارند. همه این مسائل وی افزود: “موضع دفاعی ما در این زمینه کاملاً واضح است و ما به هیچ عنوان به ملت ایران آسیب نمی رسانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز مجلس ، جمهوری اسلامی ایران بر اساس عدم دخالت نیروهای خارجی و ثبات در منطقه وارد توسعه منطقه ای می شود. مشکلات خود را حل کنند

موسوی ادامه داد: لزوم روابط تجاری با همسایگان و تبادل نظر نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت ، زیرا نمایندگان مجلس در جریان رای اعتماد به وزرا تاکید کردند که باید از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی به خوبی استفاده شود و امیرعبداللهیان در این زمینه نگرش. “او همچنین توضیحاتی داد.

امیر عبدالهیان: به زودی 35 مشاور تجاری انتخاب می شوند

وی گفت: به گفته وزیر امور خارجه ، به منظور دستیابی به دیپلماسی اقتصادی ، 35 مشاور تجاری به زودی توسط وزیر امور خارجه و با هماهنگی دستگاه های ذیربط انتخاب می شوند تا دیپلماسی فعال و پویایی در زمینه اقتصادی داشته باشند. به ویژه در منطقه و با کشورهای همسایه. “اجازه دهید.

رئیس هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این س whetherال که آیا موضوع سلاح های هسته ای در جلسه غیرعلنی مجلس مورد بحث قرار گرفته است یا خیر ، گفت: نمایندگان س questionsالاتی در مورد نحوه ادامه مذاکرات هسته ای مطرح کردند. وی این موضوع را در این زمینه مطرح کرد. دلیل پرسیدن این س fromال از نمایندگان این بود که در سالهای اخیر موضوع هسته ای بر اساس مدلهای مختلف دنبال شده است ، بنابراین در یک زمان تنها با سه کشور اروپایی مذاکره کردیم و در یک زمان با گروه 1 + 5 مذاکره کردیم. به برجام

موسوی گفت: در این جلسه گفته شد که در زمینه جدید مذاکرات چه مدلی را انتخاب کنیم ، نیاز به بررسی نقاط قوت و ضعف مدل های قبلی مذاکرات هسته ای و قطعاً بهترین مدلی که در خدمت منافع جمهوری اسلامی است ایران در مذاکرات تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. “

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید