امیر کویت برخی از اختیارات خود را با وارث تاج و تخت تقسیم کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به ولیعهد مشعل الاحمد الجابر الصباح اجازه داد تا برای امیری تصمیماتی صادر کند.

رسانه های رسمی کویت گزارش دادند، امیر کویت روز سه شنبه با صدور فرمانی اعلام کرد که از وارث تاج و تخت کویت برای تعیین نخست وزیر و وزیران، پذیرش استعفای آنها و برکناری آنها کمک خواهد گرفت.

امیر کویت روز دوشنبه دستوری صادر کرد و گفت که می تواند به طور موقت از وارث تاج و تخت برای اعمال برخی از اختیاراتی که قانون اساسی به او اختصاص داده است کمک بگیرد.

این پرونده ساعاتی پس از پذیرش استعفای نخست وزیر کویت توسط امیر این کشور صورت گرفت.

خالد الصباح در 6 نوامبر استعفا داد، اما تاکید کرد که کابینه وی تا زمان تعیین نخست وزیر جدید و تشکیل کابینه به کار خود ادامه خواهد داد.

خالد الصباح در 10 نوامبر 2019 به عنوان نخست وزیر کویت انتخاب شد که پیش از این به مدت 8 سال به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرده بود. کابینه وی پیشتر در 14 دسامبر پس از آنکه سه نماینده پارلمان با حمایت 36 عضو دیگر خواستار استیضاح نخست وزیر شدند، از امیر کویت استعفا داده بود.

در 24 ژانویه، امیر کویت مجدداً صباح الخالد الحمد الصباح را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح به عنوان نخست وزیر کویت یک ماه پس از استعفای دولت وی باعث اعتراض تعدادی از شخصیت های پارلمانی و سیاسی این کشور شد که موفقیت آمیز نبود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید