انتخابات فدراسیون سوارکاری باید در شرایط قانونی برگزار شود/ علیرغم میل باطنی به پست جدید آمدم!


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881388

تلاش می کنیم تا انتخابات فدراسیون ها تا جلسه کمیته ملی المپیک برگزار شود.

رئیس دفتر همکاری فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: حاضران در نشست سوارکاری به این نتیجه رسیدند که انتخابات باید در شرایط قانونی و بهتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ آرش فرهادیان رئیس جدید امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: علیرغم عدم تمایل داخلی به سمت، از من خواسته شد که در خدمت باشم، کاری را که انجام داده بودیم می خواستم. در توسعه باشگاه های ورزشی حرفه ای تکمیل شود و اتفاقات خوبی بیفتد، اما این وظیفه من بود و قبول کردم که بیایم.

وی همچنین گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات تغییر اساسنامه فدراسیون ها و هیئت های ورزشی است که احتیاط هایی دارد و البته این موضوع باید با وزارت ورزش و شخص وزیر هم توافق شود. مشکل دیگر برگزاری منظم و نظارت بر جلسات انتخاباتی است. تا پایان سال 1395 مجمع انتخاباتی خواهیم داشت. آرزوی این است که با فدراسیون ها ارتباط و تعامل سازنده ای داشته باشیم تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم آن را حل کنیم.

وی درباره وضعیت فدراسیون سوارکاری گفت: انتخابات این فدراسیون بر اساس ضوابط و مقررات برگزار نشد، بر اساس اساسنامه فدراسیون ها و اختیارات وزارت ورزش، نظارتی بر انتخابات نبود و هیچ نظارتی بر انتخابات نبود. از مقامات امنیتی نظارت داشتند. فکر می کنم افراد حاضر در این جلسه به این نتیجه رسیدند که انتخابات باید در شرایط قانونی و بهتر برگزار شود. نهادهای نظارتی هم در کنترل هستند و به زودی مشکل فدراسیون سوارکاری حل می شود.

وی در مورد اینکه اگر دوباره انتخابات این فدراسیون برگزار می شد مشکلی از سوی فدراسیون جهانی در این زمینه وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در این مورد به شدت مخالفم. هر جا که بحث قانون مطرح می شود این درست نیست که بگوییم فدراسیون جهانی فلان مشکل را ایجاد می کند. بحث تحریم و تعلیق روسیه در شرایطی برگزار شد که آشکارا و به معنای واقعی کلمه مغایر با منشور المپیک بود و آن کشور کنار گذاشته شد.

فرهادیان در این خصوص تصریح کرد: ما نمی توانیم هر جا که بخواهیم بر اساس قانون و مقررات عمل کنیم و نگران باشیم که فدراسیون جهانی در یک حوزه چه خواهد کرد. شاید فدراسیون جهانی انتظارات غیرعادی دارد و ما نتوانیم طبق نظر آنها پیش برویم. ما به قوانین عرفی و دینی خود توجه داریم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه برخی فدراسیون ها توسط رهبری مدیریت می شود، چه اتفاقی برای مجمع کمیته ملی المپیک می افتد، خاطرنشان کرد: تلاش وزارت ورزش و معاونت بر این است که انتخابات فدراسیون ها تا زمان ممکن برگزار شود. المپیک ملی مجمع کمیسیون تشکیل می شود و جلسه قانونی تشکیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید