انتخاب جام جهانی بسکتبال امتداد دیوار چین به تهران!/ شکست تلخ در خانه مقابل بادامی


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910154

تیم ملی بسکتبال ایران در پنجمین پنجره مقدماتی جام جهانی در خانه مقابل چین شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم‌های ملی بسکتبال ایران و چین در نخستین دیدار از پنجمین دوره مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۳ از ساعت ۱۷:۰۰ امروز (جمعه – ۳۰ آبان) در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

با توجه به عدم درخواست تیم ملی استرالیا برای ورود به ایران و بازی با تیم ملی، حساسیت درگیری سنتی امروز نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و برای ایران این مسابقه مرگ و زندگی بود. .

برخلاف اعلام قبلی، تماشاگران ایرانی و چینی با حضور در سالن مسابقات به تشویق تیم های خود پرداختند. جالب اینجاست که تعداد هواداران چینی و زن بسیار بیشتر از تماشاگران ایرانی بود.

کوارتر اول با حملات پیاپی آسمان خراش های ایرانی آغاز شد اما تشویق مداوم هواداران چینی باعث شد حریف امتیاز بگیرد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 21 بر 20 به سود ایران به پایان برسد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان و مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در کوارتر دوم به سالن آمدند و نظاره گر دیدار تیم ملی شدند.

اما کوارتر دوم با حمله بی امان چینی ها آغاز شد و حریف خیلی زود از تیم ملی ایران پیشی گرفت. ایران بعدا تلاش کرد تا فاصله را کم کند اما این نیمه با نتیجه 42 بر 34 به پایان رسید.

در کوارتر سوم، ارمغانی با انجام چند تعویض و فرستادن جوان خود به تیم سعی کرد فاصله را کم کند اما بازی حساب شده اشم بادامی تنها فاصله را کم کرد. کوارتر سوم 60 بر 51 به سود چین به پایان رسید.

اما کوارتر چهارم بسیار حساس بود. سعید ارمغانی تمام ستاره های باتجربه خود را به میدان فرستاد تا اختلاف را جبران کنند. این تاکتیک موثر اتفاق افتاد و منجر به اختلاف 2 امتیازی قبل از پایان بازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید