گرگ و میش زیر سبد؛ چشم بادامی/ غول های تن به تن بسکتبال!


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908541

اردوی بسکتبال تحت تاثیر آنفولانزا، نیامدن به استرالیا و عدم برگزاری بازی های تدارکاتی

تیم ملی بسکتبال در شرایط سختی خود را برای پنجمین پنجره انتخابی جام جهانی آماده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تمرینات تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجمین پنجره انتخاب جام جهانی شروع شد. دو دیدار حساس مقابل استرالیا و چین در این پنجره اهمیتی دوچندان برای تیم ملی ایران دارد. ضمن اینکه استرالیا و چین از ابرقدرت های بسکتبال هستند و بازی این دو تیم پر ستاره است. بسکتبال ایران این یک نبرد بسیار دشوار است.

تمرینات تیم ملی بسکتبال این دو بازی زیر سایه یک آنفولانزای بد شروع شد. اتفاقی که در اردوی تیم ملی به یک اپیدمی تبدیل شد و در نهایت کادر فنی را مجبور کرد تا برای فرونشاندن تب این ویروس، اردوی تیم ملی را برای چند روز تعطیل کنند. ارسلان کاظمی ابتدا آلوده شد و سپس ویروس در کل تیم پخش شد به گونه ای که نزدیک به 80 درصد اعضای تیم مبتلا شدند و به همین دلیل چاره ای جز توقف موقت تمرینات نداشتند. این اتفاق باعث شد تا کادر فنی از شدت تمرینات کاسته شود و به دلیل این اتفاقات تیم ملی در پنجره پنجم با آمادگی صددرصدی بازی نکند.

عدم حضور استرالیا در ایران برای پنجره پنجم یکی از بزرگترین نگرانی هاست بسکتبال ایران ه- کانگوروها اخیراً نامه ای به فیبا آسیا ارسال کرده و به بهانه اتفاقات اخیر و به بهانه بلاتکلیفی درخواست کرده اند در کشور ثالث مقابل ایران بازی کنند. این اتفاق با واکنش شدید فدراسیون مواجه شد بسکتبال ایران و ایران تاکید کرده است که تحت هیچ شرایطی مایل به میزبانی این بازی در کشور ثالث نیست. با توجه به اینکه استرالیا تا به امروز هیچ اقدامی برای اخذ ویزا انجام نداده است، ظاهرا تصمیم آنها برای عدم سفر به ایران قطعی است.

محسن معزی فر سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبالوی درباره آخرین وضعیت این درخواست استرالیایی گفت: تا به امروز اطلاعات جدیدی از فدراسیون جهانی وجود ندارد (فیبا) برای ما ارسال نشده است. آنها تاکنون نامه رسمی به فدراسیون ایران ارسال نکرده اند که این مسابقه در کشور ثالث برگزار شود و این یعنی بر اساس اصول ورزشی ایران میزبان است.

وی درباره برآورد فدراسیون ایران از زمان ممکن برای اعطای این ماده گفت: فکر می کنیم تا اواسط هفته نتیجه نهایی مشخص شود. هر گونه صحبت و خبری غیر از نامه رسمی فیبا برای ما قابل قبول نیست. ایران آماده میزبانی از استرالیا است و برای میزبانی بازی ها مشکلی نداریم.

طبق برنامه، دیدار دو تیم ایران و استرالیا روز 23 آبان ماه در چارچوب پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023 برگزار می شود که در صورت عدم ورود تیم استرالیا به تهران، با ضرر فنی ثبت خواهد شد. همچنین استرالیا هیچ اقدامی برای اخذ مجوز ورود به ایران انجام نداده است.


2060697

شاید بهترین خبر برای تیم ملی بسکتبال ایرانحضور حامد حدادی به زبان اردو. در حالی که تیم ملی بسکتبال کشورمان از حدود دو هفته دیگر اردوی آماده سازی خود را برای حضور در پنجره پنجم مقدماتی جام جهانی آغاز کرده است، حامد حدادی به تازگی به تمرینات اضافه شده و فردا اولین تمرین خود را در کنار سایر ملی پوشان انجام خواهد داد. حدادی بعدها به دلیل حضور در لیگ چین به اردو اضافه شد.

با حضور حامد حدادی در ترکیب تیم ملی ایران در دیدار مقابل چین شاهد جدال تمام عیار او و زو چی تازه وارد خواهیم بود.

“ژو که” خطرناک ترین و در عین حال تاثیرگذارترین بازیکن اژدهای سرخ در 4 پنجره اخیر است. این ستاره 26 ساله با 212 سانتی متر قد می تواند کار را برای هر تیمی سخت کند در حالی که در حملات و با عملکرد خوب در تکل های دفاعی سبد هر حریفی را فرو می ریزد. این ستاره در 7 بازی از 8 بازی قبلی چین به میدان رفته و میانگین 17.6 امتیاز، 10.4 ریباند و 0.7 پاس منجر به گل را در هر بازی کسب کرده است. «زو که» که سابقه بازدید دارد NBA و برای تیم هیوستون راکتس بازی می کند، در حال حاضر در تیم ملبورن فینیکس استرالیا بازی می کند.

حال باید منتظر ماند و دید حامد حدادی فوق ستاره پیشکسوت بسکتبال ایران چه عملکردی مقابل او خواهد داشت و آیا از پس ماموریت سخت خود یعنی مهار این بازیکن بر می آید یا خیر؟


2155918

برگزاری دیدار دوستانه برای تیم ملی در پنجره پنجم مقدماتی جام جهانی یکی از بزرگترین دغدغه های کادر فنی بود. دغدغه ای که البته به آن پرداخته نشد و به همین دلیل ملی پوشان مجبور به بازی با تیم های داخلی و لیگ برتر می شوند و به این ترتیب خود را برای بازی های سخت در پنجره پنجم آماده می کنند. در ابتدا صحبت از بازی با قطر، مجارستان و نیوزلند بود اما در نهایت هیچ یک از این دیدارها نهایی نشد و کادر فنی چاره ای جز انتخاب حریفان داخلی نداشت. مهرام و شهرداری گرگان دو تیم برتر لیگ بودند، حریفی که کادر فنی برای بازی دوستانه انتخاب کرد. در همین راستا تیم ملی بسکتبال در دیداری دوستانه مقابل شهرداری گرگان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر با نتیجه 111 بر 106 شکست خورد.

شاگردان سعید ارمغانی در اولین بازی دوستانه خود به مصاف مهرام رفتند و روز یکشنبه در سومین دیدار تدارکاتی بار دیگر به مصاف شهرداری گرگان خواهند رفت.


2013970


تیم ملی بسکتبال ایران چین و استرالیا روزهای 20 و 23 نوامبر در تهران میزبانی خواهند کرد. شاگردان سعید ارمغانی در حال حاضر با 13 امتیاز در رده چهارم گروه قرار دارند خوب قرار دارند اگرچه ایران با تیم سوم گروه قزاقستان مساوی است و تنها با اختلاف امتیاز در رده چهارم قرار دارد، اما برای ادامه جام جهانی باید در جمع سه تیم برتر قرار بگیرد..

استرالیا و چین هم اکنون با 16 و 14 امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند و ایران برای زنده نگه داشتن رویای صعود خود در پنجره پنجم باید از دو تیم برتر امتیاز بگیرد. در حالی که تنها یک پنجره و دو بازی باقی مانده، آسمان خراش های کشورمان باید از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را ببرند و آن را تا آخرین پنجره و دو بازی سخت در خانه ژاپن و چین به درازا نکشند.


بیشتر بخوانید:

گزارش انتخابی جام جهانی بسکتبال فیبا از زوج ایرانی؛ چاگری جمشیدی ایران را به جام جهانی هدایت می کند

تاوفیک: بچیروویچ خودش را ثابت کرد/ در میزبانی بسکتبال نوجوانان آسیا از بینی کسی خون نمی‌آید

دیدگاهتان را بنویسید