خطر حمله به گرگ ها را جدی بگیرید/پرورش گرگ جرم است

وی با بیان اینکه گرگاس به دلیل دارا بودن ویژگی های گرگ و سگ حیوانی بی باک است، تصریح کرد: این حیوان در صورت ورود به قلمرو گله های گاو می تواند خسارت زیادی به بار آورد و به دلیل وجود گرگ، آن حمله به مردم دور نیست

رئیس اداره پایش اکولوژیکی حیات وحش استان زنجان با اشاره به اینکه گرگ ها از نظر ژنی سگ هستند و به همین دلیل سگ ها نسبت به این گونه حیوانات حساسیت چندانی ندارند، گفت: اگر ضایعات غذایی مدیریت نشود، گرگ و سگ در یک مکان جمع آوری می شوند. ، سگ ماده با گرگ جفت گیری می کند و سگ گله ای متولد می شود.

وی با بیان اینکه گاهی افراد ناآگاه اقدام به پرورش و پرورش توله گرگا می کنند، تصریح کرد: پرورش گرگا تخلف است و پیگرد قانونی دارد.

وی حفظ محیط زیست و حیات وحش را یکی از وظایف محیط زیست عنوان کرد و گفت: حفظ جان انسان ارزشمند است، باید حفظ شود و حفظ گونه ای مانند گرگاس که با مداخله در طبیعت ایجاد شده است. جان انسان را تهدید می کند.

وی هشدار داد: با توجه به کاهش دمای هوا؛ حیوانات ممکن است برای یافتن غذا وارد حریم شهرستان های استان زنجان شوند، لذا به شهروندان توصیه می شود زباله ها را در زمان تعیین شده در محل تعیین شده دفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید