ساخت دیوار ترکیه در امتداد مرز با ایران به پایان رسید

بخش 170 کیلومتری دیوار امنیتی در شرق استان وان ترکیه در امتداد مرز با ایران که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی، فعالیت‌های قاچاق و نفوذ تروریست‌ها ساخته شده بود، تکمیل شد.

ساخت دیوار امنیتی و برج های دیده بانی همچنان ادامه دارد و همچنین حفر سنگر برای ایمن سازی 295 کیلومتر مرز با کشور همسایه و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی ادامه دارد.

تیم های فرماندهی ویژه گردان جستجو و پاکسازی مین فرماندهی مهندسی ژاندارمری آنکارا، مین ها را در امتداد مرز پاکسازی می کنند تا ساخت دیوار امن تر و حفر سنگرها را تسهیل کنند.

در ادامه بلوک‌های بتنی تولید شده در کارخانه‌های بتنی تأسیس شده توسط شرکت‌های پیمانکاری با ماشین‌آلات سنگین به منطقه مرزی از پیش آماده‌شده ریخته می‌شود.

تدابیر امنیتی برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران، محدود کردن فعالیت‌های قاچاق و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها در سطح بالایی حفظ می‌شود.

نیروهای امنیتی از طیف گسترده ای از فناوری ها از قابلیت های داخلی و ملی که توسط غول دفاعی ترکیه Aselsan توسعه یافته است، استفاده می کنند.

پهپادها همچنین در تلاش های اطلاعاتی و نظارتی استفاده می شوند. نیروهای امنیتی با هدایت این اصل که «مرز مقدس است» در هر حادثه غیرقانونی در مرز دخالت می کنند.