انتخاب یحیی برای پرسپولیس کدام ستاره است؟ یک مسابقه جذاب بین دو ستاره داخلی

انتخاب یحیی برای پرسپولیس کدام ستاره است؟  یک مسابقه جذاب بین دو ستاره داخلی

پس از خرید شهاب زاهدی و مسعود ریقی، باشگاه پرسپولیس روز گذشته قرارداد محمدحسین کنعانی زادگان را نهایی کرد تا این مدافع ملی پوش را به عنوان سومین خرید خود در نقل و انتقالات تابستانی 1402 معرفی کند که بازگشت کنعانی ها به پرسپولیس از زوایای مختلفی قابل تحلیل است. یا به دلیل برخورد هواداران با این بازیکن پس از جدایی 2 سال پیش، به دلیل تردد این بازیکن به پرسپولیس و پر شدن لیست 19 نفره بزرگسالان این تیم و یا به دلیل قرار گرفتن او در کنار گلسیانی و پورعلیگنجی که منجر به … یکی از آن 3 مدافع کارت زرد گرفت. وسط برجسته خواهد شد.

بازگشت برای سومین جام

محمدحسین کنعانی زادگان برای اولین بار در سال 1392 در پروژه استعدادیابی پرسپولیس توسط سردار رویانیان به این تیم منتقل شد. رویانیان که در تابستان طوفانی تمام ستاره های تیم ملی را به پرسپولیس آورده بود، برای پیش بینی و مشورت با سرمربی سابق تیم ملی جوانان، چند بازیکن ملی پوش در رده اصلی را به خدمت گرفت تا پایه های این تیم را بگذارد. آینده پرسپولیس که کنعانی زادگان یکی از آنها بود. اما محمدحسین که در آن زمان 18 سال داشت هرگز فرصت بازی برای قرمزها را پیدا نکرد و تنها در آخرین روز لیگ برتر در دیداری تشریفاتی مقابل فولاد به میدان رفت. او همزمان از پرسپولیس جدا شد و پس از چند سال بازی در ملوان، استقلال، سایپا و ماشین سازی و مصدومیت شدید در سال 2018 به پرسپولیس بازگشت. جالب اینجاست که پرسپولیس در آن سال مانند امروز دو مدافع میانی درجه یک داشت و کنعانی در حالی به تیم اضافه شد که سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده خط دفاعی این تیم را هجوم آورده بودند. اما کنعانی در نهایت جای خود را پیدا کرد و با 2 قهرمانی لیگ برتر 2 فصل موفق را با پرسپولیس سپری کرد. او بعد از قهرمانی دوم راهی قطر شد و البته الگوی نقل و انتقالات و زمان رفتنش به گونه ای نبود که مثل رفتن شجاع خلیل زاده حساس شود و هواداران را علیه خودش کند.

کنعانی، گرجی و پنالتی ها

کنعانی زادگان پس از 2 فصل حضور در لیگ ستارگان قطر به پرسپولیس بازگشت. حال سوال اینجاست که با حضور گلسیانی و پورعلیگنجی و همچنین بازیکنانی چون فرجی، حنانوف و علی نعمتی به عنوان مدافعان پشتیبان، پرسپولیس چه نیازی به یک مدافع میانی دیگر داشت؟ یحیی جواب این سوال را بهتر از هرکسی می داند.

آنچه مشخص است و سرمربی پرسپولیس بارها در صحبت های خود به آن اشاره کرده است، هدف اصلی پرسپولیس در فصل آینده موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. عملکرد شدید پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، یحیی را متقاعد کرد که برای جلوگیری از مصدومیت و محرومیت، باید بیش از 2 مدافع میانی درجه یک داشته باشد. علاوه بر این، ویژگی های متفاوت کنعانی ها به کادر فنی پرسپولیس این امکان را می دهد که با توجه به نقاط قوت و ضعف تیم مقابل، از توانایی های خود برای پیروزی در برخی بازی ها استفاده کنند. توانایی کنعانی زادگان در بازی بیشتر از گلسیانی و پورعلی گنجی در حالی که ضعف گلسیانی برای رویارویی با مهاجمان سریع را ندارد و می تواند در چنین شرایطی بهتر از دو مدافع دیگر پرسپولیس عمل کند. البته کنعانی توانایی زدن پنالتی را دارد و یک فصل به عنوان پنالتی گیر اول الاهلی بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید