انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احمد راستین در خصوص طرح پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور نسخه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را طبق قانون و در مهلت قانونی به مجلس ارائه کرد. مسعود فیاضی ظرف یک هفته باید در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس حضور یابد و برنامه های خود را ارائه کند که امیدوارم دغدغه های نمایندگان در حوزه آموزش برطرف شود.

وی ادامه داد: توجه و تمرکز بر ارتقای منزلت و منزلت فرهنگیان از اولویت های اصلی مجلس است. نمایندگان در حال بررسی لایحه رتبه بندی معلمان هستند و مجلس منتظر بررسی دقیق برنامه های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش است تا ببیند این برنامه ها چگونه در بحث ارتقای جایگاه فرهنگیان در حوزه های اجتماعی، معیشتی و مادی قرار می گیرد. .

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز یکی از موضوعات مهم مجلس شورای اسلامی است. نمایندگان نسبت به آن بسیار حساس هستند. برای آنها بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سند باید تغییر اساسی داشته باشد و قطعاً میزان تمرکز فیاضی بر سند تحول بنیادین می تواند در رای اعتماد نمایندگان به وی تاثیر زیادی داشته باشد.

راستینه افزود: علاوه بر این طرح های تحولی وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقای نظام آموزشی در آموزش و پرورش برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت است. لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهمترین مرکز تربیت معلم یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس است و باید دید وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه هایی در این زمینه دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه وضعیت برخی از نیروهای آموزشی مانند نیروهای پیمانکاری و خرید خدمات آموزشی مطلوب نیست. همچنین شاهد استفاده از مستمری بگیران برای جبران کسری آموزش هستیم. از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتظار داریم در این زمینه برنامه هایی داشته باشد و این مشکل را حل کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: فیاضی تاکنون دوره های مختلف مسئولیتی را پشت سر گذاشته است که بسیاری از تحقیقات او بسیار موفق بوده است. البته از این به بعد نمی توان پیش بینی کرد که مجلس به او رای می دهد یا خیر و هنوز زود است.

راستین گفت: ابتدا باید برنامه های وزیر آموزش و پرورش را با دقت بیشتری بررسی کنیم و پس از بررسی برنامه های وی بتوانیم بیان دقیق تری از فضای کلی مجلس نسبت به وی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید