انتظار مردم هش برای وفای به عهد/ صف های طولانی سیلندرهای گاز مردم را ناراحت کرد


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837981

این در حالی است که فرماندار هش دو سال پیش وعده انجام عملیات گازرسانی شهری در این شهرستان را داده بود که هنوز این وعده محقق نشده و مردم همچنان در صف های طولانی برای دریافت سیلندر گاز هستند.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، یکی از مشکلات همیشگی مردم سیستان و بلوچستان تعلل و سرگردانی در خطوط طولانی گاز است.

اگرچه مشعل گاز شهر در مرکز شهر زاهدان روزنه ای از امید را در دل ها روشن کرد، اما روند کند عملیات خط لوله به آستانه صبر مردم رسیده است. این در حالی است که اهالی شهر هش همچنان منتظر تحقق وعده استاندار مبنی بر ورود گاز شهری به این منطقه هستند که رنگ عملی به خود نگرفته است.

تاخیر در صف های طولانی از یک سو بار سنگین سیلندرهای گاز را بر دوش گرفته و از سوی دیگر بی رحمی مسئولان را برانگیخته است، زیرا در جای دیگر با چرخاندن پیچ در خانه، گاز می تواند این استان سال‌هاست که علی‌رغم وعده‌ها، گرفتن کپسول گاز به ویژه در فصل زمستان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

پیمانکار کار را انجام می دهد

محمدرضا میرشکاری رئیس شرکت گاز سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در شهرستان هش 100 درصد از 391 کیلومتر شبکه تکمیل شده و تزریق شبکه منوط به تکمیل یک خط انتقال گاز است. از ایرانشهر به هاش.


وی افزود: مصرف گاز در حوزه مصرف خانگی، صنعتی و خدماتی خواهد بود و قطعاً مشکلات مردم شهرستان در این زمینه کاهش می یابد.


این کارمند ادامه داد: با اجرای کامل فاز اول و نصب جایگاه و تکمیل عملیات شبکه، کارخانه سیمان خاش نیز به شبکه گاز شهری متصل می شود.


وی تصریح کرد: پروژه گازرسانی اسماعیل آباد دارای خط لوله توزیع و تامین به طول 400 کیلومتر، پنج ایستگاه کاهش فشار 5 و 10 هزار مترمکعب در ساعت است و 250 میلیارد تن هزینه دارد.


میرشکاری ادامه داد: در شهرستان اسماعیل آباد و 93 روستای هش از کیلومتر 400 تا 168 کیلومتر پیمانکار مشغول به کار است.

وی گفت: پروژه گازرسانی شهرهای هش، میرجاوه و روستاهای این دو شهرستان با 283 کیلومتر خط لوله سه فاز توسط شرکت گاز استان فارس در حال اجراست و با اتمام فاز اول این پروژه. بیش از 15000 مشترک خاش از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

گازرسانی به خاش در گروه تکمیل خط انتقال ایرانشهر!

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم هش در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: شبکه گاز شهر هش و اسماعیل آباد تکمیل شده و قرار است تکمیل شود. نصب شعب مشترکین انجام خواهد شد.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای شهرستان هش در فاز یک، گازرسانی به روستاها تا شعاع 15 کیلومتری شهرستان هش، متشکل از 94 روستا در مناطق روستایی پستکوه، مرکزی و کوه -سفید، قرارداد منعقد و عملیات شبکه انجام شده است.

حسین زهی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستای سنگان هش پس از اتمام عملیات شبکه شهری در میرجاوه آغاز و به اتمام می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید