صف های طولانی بنزین زاهدان را ناراحت کرد/ سرگردانی مسافران و گردشگران برای تهیه یک لیتر سوخت!

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802346

صف های طولانی خودروها در مقابل پمپ بنزین ها مدت هاست که مشکل ساکنان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، صف های طولانی و چند کیلومتری جلوی پمپ بنزین ها معضلی تکراری برای مردم سیستان و بلوچستان است که هر از چند گاهی مشکلات زیادی را برای مردم این دیار ایجاد می کند.

افرادی که ساعت ها در سرما و گرما منتظر می مانند تا خوش شانس باشند و بتوانند سهمیه مصرف سوخت خودروی شخصی خود را بگیرند.

اگرچه یکی از دلایل صف های طولانی معضل قاچاق سوخت و تفاوت فاحش قیمت سوخت در دو سوی مرز با ایران و کشورهای همسایه است، اما به این دلیل است که اکثر شهروندان شاهد سوخت گیری خودروها با چند کارت حداقل در یکجا هستند. یک ساعت برای پر کردن بطری های پلاستیکی یا گالن در صندوق عقب. در این میان اسکورت ماموران نازل با این افراد با وجود دوربین هایی که در همه موقعیت ها استفاده می شود مشکلی دیرینه است. باز هم قانون در حال دور زدن است و اولیای امر هستند که نباید از کنار این موضوع صرف نظر کنند.

f4c2ee43 7514 4bc2 ba62 b57670756bd2 خبر خاکستری

اما موضوع کدگذاری کارت سوخت یکی دیگر از موضوعات مورد توجه عابران و مسافرانی است که هنگام سوخت گیری باید از هفت خوان رستم عبور کنند. به گفته این افراد، برای دریافت سهمیه بنزین، کارت سوخت آنها در جایگاه ها پذیرفته نمی شود و جایگاه داران با کارت مجانی به آنها سوخت نمی دهند و در نهایت مجبور به خرید بنزین رایگان با مبالغ کلان می شوند. مقادیر

پیگیر حل مشکلات هستیم

ابراهیم پوریزدانی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: پس از حمله سایبری به سامانه های کارت سوخت کشور تاکنون 80 درصد مشکل برطرف شده و تنها مشکل کارت بنزین حل نشده است. “در فوریه.

وی تصریح کرد: افرادی که با مشکل کدینگ مواجه هستند هنگام مراجعه به پمپ بنزین ها از کارت سوخت رایگان در جایگاه استفاده کنند تا مشکل کدگذاری برطرف شود. اما این مشکل جهانی است و مختص سیستان و بلوچستان نیست.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه در برخی موارد برخی از افراد با جایگاه داران رفتار نادرست داشته اند و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که در برخی مواقع برخی از کارگران پمپ بنزین از نبود چنین کارت هایی صحبت می کنند. شهروندان با مراجعه به شرکت نفت شهرستان می توانند مشکل را ردیابی کنند.

وی گفت: در صورت نارضایتی پرسنل جایگاه داران، بازرسی به صورت روزانه انجام می شود و طبق قانون و مقررات با مردم برخورد می شود. در همین راستا روی تمامی نازل ها شماره شکایات درج شده است و افراد می توانند مشکل خود را از این طریق در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن ردیابی شود.

اجرای طرح کدگذاری قانونی نیست

چندی پیش موین الدین ساعدی، نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: غیرفعال بودن کارت سوخت در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان در قالب «طرح کدگذاری» پشتوانه قانونی ندارد و حقوق مردم را به چالش می کشد. ما افراد مناسبی هستیم.

02d1f275 dc54 4e6c a476 94ef2e1a46bf خبر خاکستری

وی با انتقاد از فعال نبودن کارت سوخت در سایر شهرستان های استان که منجر به کمبود گردشگری و مشکلات دیگری برای شهرستان شده است، افزود: از طرح «کدینگ» در این استان مردم و گردشگران تنها می توانند از یک سری سوخت تهیه کنند. از جایگاه های خاص، یعنی اگر یکی از حوزه چابهار باشد، نمی توانید بنزین یا سوخت دیگری از زاهدان تهیه کنید.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پمپ بنزین های محدود در استان، ادامه داد: چرا باید همه ساکنان استان و گردشگران و مسافران فقط به دلیل قاچاق سوخت توسط چند نفر مجازات شوند و شرایط برای آنها سخت شود. ? بنابراین این موضوع – که مبنای قانونی ندارد – باید متوقف شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که 85 درصد قاچاق سوخت در استان از خارج از استان صورت می گیرد، باید مبادی ورودی سوخت از استان های دیگر متوقف شود، بنابراین ایجاد محدودیت برای همه مردم و گردشگران که آسیب های اقتصادی زیادی نیز به همراه دارد، وجود ندارد. از این دو اخلاقی یا قانونی.»

وضعیت فعلی پمپ بنزین ها جوابگوی نیاز و شأن مردم نیست

حسین مدرس هیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با شرکت سرمایه گذاری آسیانما کاندیدای سرمایه گذاری در پروژه انتقال گاز طبیعی با مخزن با اشاره به صف های طولانی بنزین در شهرستان های استان به ویژه زاهدان گفت: شهری و پمپ بنزین‌های حومه‌ای سیستان و بلوچستان در سفر رئیس‌جمهور به تصویب رسید که باید با جدیت پیگیری شود زیرا وضعیت فعلی جایگاه‌ها جوابگوی نیاز و شأن مردم نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و معطلی مردم در صف های طولانی با بنزین، افزایش تعداد پمپ بنزین ها به ویژه در زاهدان و چابهار ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه در هیچ نقطه ای از کشور به لحاظ تعداد پمپ بنزین ها شرایطی وجود ندارد که مردم ساعت ها در صف بایستند این جایگاه ها را پیدا کنید.

c33bc315 baa5 4fea afdf accb6aeee1c1 خبر خاکستری

این معلم خیابانی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب پمپ بنزین های چابهار خاطرنشان کرد: درخواست مجوز ساخت دو پمپ بنزین در چابهار دریافت و به بخش دولتی یا نیمه دولتی واگذار شد و این موضوع نیاز به رسیدگی جدی دارد. مکان های موجود در چابهار با توجه به ورود مسافران و گردشگران و جمعیت فعلی این شهر غیرمنطقی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به درخواست آسیانما بزرگترین تولید کننده مخازن گاز LNG کشور گفت: از پروژه انتقال گاز با مخزن حمایت و استقبال می کنیم. این طرح در سیستان و بلوچستان به خوبی اجرا می شود و علاوه بر مصرف مردم و شهرهای صنعتی، صادراتی نیز دارد. به این ترتیب هیچ ضایعاتی وجود ندارد و سرمایه گذار متضرر نمی شود.

وی افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت مطالبه ما سوزاندن خودروها و در درجه اول سوزاندن خودروهای ناوگان عمومی و دولتی است. اعزام کارشناسان مربوطه به استان برای بررسی استفاده در مناطق روستایی، کارخانجات، خودروهای دوگانه سوز، مصرف داخلی و صادرات؛ ضمناً پس از نیازسنجی و موقعیت مکانی شرکت، حمایت های لازم از نظر زمین و امکانات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید