باک قاچاقچیان سوخت در صف های طولانی در جنوب شرق کشور / 3 ساعت منتظر باک بنزین!


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876570

گزارش از صف های طولانی سوخت در سیستان و بلوچستان;

صف های طولانی بنزین در مقابل پمپ بنزین ها در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان مدت هاست که برای مردم مشکل ساز شده است به طوری که شهروندان در گرمای شدید ساعت ها منتظر می مانند تا سهمیه سوخت خودروهای خود را دریافت کنند و ساعت ها صف های طولانی با بنزین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته برخی از این شهروندان، اغلب خودروهایی را در حال شارژ می بینند که حداقل یک ساعت را با چند کارت در یک مکان برای پرکردن مشک های پلاستیکی یا گالن های صندوق عقب خودرو سپری می کنند. در این میان، اتصال عوامل نازل به این افراد، با وجود دوربین های مورد استفاده در همه موقعیت ها، یک مشکل دیرینه است. باز هم قانون در حال دور زدن است و اولیای امر هستند که نباید از کنار این موضوع صرف نظر کنند.

یکی از شهروندان که در صف های طولانی برای سوخت گیری خودروی خود در صف ایستاده بود، گفت: وضعیت سوخت گیری خودروها در روزهای اخیر بسیار آشفته بوده و مردم باید مدت زیادی را در صف های طولانی منتظر بمانند تا سوخت لازم را تهیه کنند. “

افزایش روپیه پاکستان به قاچاق در این استان دامن می زند

محمد شهرکی یکی دیگر از شهروندانی که روی خط لوله گاز یکی از جایگاه ها قرار داشت، با بیان اینکه هیچ یک از پمپ بنزین های زاهدان وضعیت خوبی ندارند و در تمام جایگاه ها صف های طولانی تشکیل شده است، افزود: اخیرا با افزایش روپیه پاکستان، قیمت روپیه پاکستان افزایش یافته است. علیه ایرانیان قاچاق بنزین از مرز پاکستان به پاکستان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش روزانه ارزش ریال در برابر ارزهای کشورهای فقیر همسایه و کمبود سوخت در این کشورها روند خرید سوخت هایی مانند بنزین، گازوئیل و نفت را تشدید کرده است.

وی گفت: به دلیل عدم پایداری کار، بیشتر جوانان به سوخت‌گیری روی می‌آورند که باعث طولانی‌تر شدن صف‌ها در پمپ بنزین‌ها می‌شود.

رجایی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی که بیش از 40 دقیقه در صف پمپ بنزین بوده است، می گوید: زمانی که تنها یک نفر در صف من بود، متوجه شدم شخصی در حال پر کردن صندوق عقب ماشینش است که باعث توقف دیگران شد. مردم برای بنزین صف کشیده بودند.

قاچاق سوخت دلیل اصلی صف های طولانی در سیستان و بلوچستان است

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: هیچ یک از مسئولان اجازه بازجویی و صحبت در این زمینه را ندارند، آنها بنزین خود را می فروشند.

وی با بیان اینکه مخازن سوخت سهمیه کارت سوخت شهروندان را 300 هزار تن می خرند، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی افراد زیادی سهمیه سوخت خود را می فروشند.

این منبع ادامه داد: اکنون پایان ماه است و همه به پمپ بنزین ها می روند تا سهمیه خود را به این افراد بفروشند.

ابطال بیش از 2000 کارت سوخت در استان

وی گفت: برای جلوگیری از این ترفندها گروه های جهادی را در موقعیت کنترل کارت های سوخت قرار داده ایم که از این میان 2400 کارت توقیف و باطل شده است تا مردم از ترس ابطال کارت مراجعه نکنند اما فایده ای نداشته است. “E.

این منبع گفت: پوسترهایی را در غرفه ها نصب کردیم و اعلام کردیم که نقشه ها به صورت سیستمی بررسی می شود، اما متاسفانه توجهی نمی شود.

حال باید دید کارمندان و دست اندرکاران راه حلی برای حل این مشکل خواهند داشت یا باید هر روز شاهد طولانی شدن صف های جلوی پمپ بنزین ها باشیم؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید