وضعیت سوخت کامیون داران سیستان و بلوچستان کجاست؟/ ۷۲ ساعت وقت تلف شده باک گازوئیل!


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918791

رانندگان کامیون از صف های طولانی سوخت شکایت دارند.

تریلر داران و رانندگان ناوگان اصلی حمل و نقل کالا از صف های طولانی در جایگاه های سوخت گازوئیل و از دست دادن زمان بین 48 تا 72 ساعت در سیستان و بلوچستان گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; تعداد خودروهایی که قابل شمارش نبود از 100 تریلر فراتر رفت و رانندگان می گویند که 48 تا 72 ساعت در این صف طولانی ایستاده اند و منتظر نوبت شارژ هستند.

گفته می شود با وجود اینکه سیستان و بلوچستان یکی از کریدورهای ترانزیتی اصلی با بندر چابهار یا پایانه های مرزی مانند میلک، میرجاو، پیسین و ریمدان است، اما کمترین امکانات را برای رانندگان ناوگان حمل کالاهای ضروری دارد. که عمده ترین آن کمبود پمپ بنزین است و تاخیر بسیار زیاد است که گاهی منجر به خسارت بار و خسارت می شود.

رانندگان کامیون و تریلر که مجبورند روزها و شب های خود را در ماشین در گرما و سرمای طاقت فرسا بگذرانند تا خوش شانس باشند و در ایستگاه کار نکنند. مشکلی که آنها را از حمل کالا به سیستان و بلوچستان پشیمان می کند

اگر تا به حال در اتوبان خلیج فارس زاهدان (مسیر زاهدان به خاش نرسیده به پارک ملت) رانندگی کرده باشید، حتما با صف های طولانی خودروهای سنگین مواجه شده اید که باید چندین ساعت در صف منتظر بمانند.

در همین راستا، مدتی است که مالکان HGV از تاخیر در دریافت گازوئیل گلایه دارند، زیرا این تاخیر بی رویه باعث شده است که خودروهای HGV آنها در صف های طولانی راحت شوند.

به گفته برخی از رانندگان این خودروها که گاهی برای دریافت نفت گاز باید دو روز منتظر بمانند، کمبود گازوئیل در این مکان علاوه بر ایجاد ترافیک، باعث شده تا تمامی رانندگان خودروهای سنگین و نیمه وسایل نقلیه سنگین – وسایل نقلیه سنگین برای داشتن مشکل و صبر. در آن صف طولانی گم شو


364fbb17 b64b 4b19 853c d316a83ed2d4 خبر خاکستری

یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل، بحث «سوخت» است.

ایوب کرد، مدیر کل حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در این باره گفت: اقدامات مدبرانه است اما عملی نیست. اگر برنامه بود وضعیت فعلی نبود یکی از مشکلات ما در حمل و نقل بحث سوخت است که در آن ضعیف هستیم.

وی افزود: در جلسات مختلف از جمله ستاد کالاهای قاچاق و یا جلساتی که برای حمل کالاهای ضروری از بندر چابهار برگزار می شود به این موضوع اشاره می کنیم زیرا از یک سو می گوییم بندر چابهار ظرفیت و پتانسیل بالایی در استان دارد. ، اما از سوی دیگر راهکاری برای تامین سوخت تریلر داران با توجه به تاخیر آنها اندیشیده نشد

این مسئول ادامه داد: در سیستان و بلوچستان چندین کریدور اصلی داریم که محور آن از کرمان به چابهار و از بم به بزمان، ایرانشهر و چابهار و محور دیگر از زاهدان به میرجاوه، هش به سراوان و مرز کهک است. . پیشنهاد دادیم که تعدادی مکان برای کامیون ها و ناوگان حمل بار و کالاهای ضروری در نظر گرفته شود که این اتفاق افتاد اما سوخت گیری کامیون ها و کامیون هایی که نقشی در جابجایی بار نداشتند این مشکل را دوچندان کرد. ،

وی افزود: انتظار در صف های سوخت وضعیتی است که برای هر سرمایه گذاری دو معیار وجود دارد، اول اینکه کالا با حداقل هزینه جابجا شود و دیگری با حداقل زمان. سرمایه گذار و صاحب کالایی که از چند جهت متوقف می شود قطعا رغبت به حمل کالا به این استان را از دست می دهد و این یکی از مشکلات ماست.


7176a709 30dd 46f2 b912 dea537e9d650 خبر خاکستری

کرد گفت: وظیفه مدیریت راهداری تامین ناوگان است; بار که می رسد تماس می گیریم و حتی مشوق هایی در نظر می گیریم اما وقتی ساعت ها روی خط گازوئیل منتظر می مانند پشیمان می شوند.

مدیرکل راهداری استان گفت: مشکلی که در برخی از جایگاه های گازوئیل وجود دارد خودروهایی است که قصد حمل سوخت دارند، تاخیر برای این افراد ضرری ندارد اما به نفع آنهاست زیرا سود خود را در گازوئیل می برند. در همین حال، شما یک کامیون یا یک تریلر دارید که بار را حمل می کند

وی تاکید کرد: سوخت ناوگان شهری و برون شهری باید شناسایی و تفکیک شود، مهم ترین نکته این است که عملکرد پمپ بنزین های این ناوگان 24 ساعته باشد چرا که استان ظرفیت ترانزیتی دارد و حداقل چیزی که ترانزیت دارد. نیاز به سوخت است، منتظر نباشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید