انتقاد ایران از سلاح های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی

ساعت: 03:45
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1788370

تسلیحات در خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی اعلام شده است

نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی به تشریح دیدگاه ها و نظرات کشورمان پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین نشست کنفرانس خاورمیانه درباره سلاح های کشتار جمعی با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس کنفرانس روز دوشنبه 29 دسامبر در دبیرخانه سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد. نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در این نشست به تشریح دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع اصلی کنفرانس پرداخت.

مجید تهته روانچی با اشاره به عضویت کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تخلف‌ناپذیری قانونی استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، گفت: این سلاح‌ها تهدیدی برای تهدید هستند. تهدید منطقه، از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای صدام در جنگ علیه ایران در دهه 1980، به ویژه برای کشورهای خاورمیانه آشناست.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری NPT در سال 1995 بود که از همه طرف ها خواست برای اطمینان از اجرای آن با یکدیگر همکاری کنند، اما باید باید تاکید کرد که روند فعلی که تحت نظارت سازمان ملل آغاز شده است، به هیچ وجه جایگزین روند درخواستی NPT نخواهد شد؛ مکمل، نه جایگزین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید