انتقاد تند پیشکسوت استقلال از کی روش

انتقاد تند پیشکسوت استقلال از کی روش

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل تیم ملی نیکاراگوئه در دیدار تدارکاتی گفت: این دیدار نتوانست نقاط ضعف و قوت تیم ملی را نشان دهد زیرا در این دیدار بازیکنان اصلی خود را نداشتیم. . با این نفرات در جام جهانی شرکت نمی کنیم. نیکاراگوئه تیمی است که در دنیای فوتبال نیروی قابل توجهی به حساب نمی آید اما این تیم درجه 3 جلوی دروازه خطراتی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: کی روش یک مربی تک بعدی است و اگر چیزی به نام هجومی و تهاجمی در فوتبال وجود نداشت یکی از بهترین مربیان دنیا بود اما در فوتبال قسمت هجومی هم تاثیرگذار است. این مربی در 8 سال گذشته ساختار دفاعی تیم ملی را اصلاح کرد اما این مشکل به قیمت از دست دادن فوتبال زیبا و حضور بازیکنان خلاق و استعدادهای هجومی در تیم ملی تمام شد.

لطیفی درباره نوآوری های دفاعی کارلوس کی روش گفت: بحث من این است که آقای کی روش در بین مربیان ما یک مبتکر فوتبال شد و فوتبال ایران هم تحت تاثیر این تفکرات قرار گرفت و این باعث شد تا در ایده های فنی تغییر کند. در بازی تیم ملی مقابل نیکاراگوئه بازیکنان تیم ملی کمی شلتر بودند و شاهد حضور ملی پوشان در نیمه زمین حریف بودیم و همین امر باعث شد تا ملی پوشان موقعیت های متعددی ایجاد کنند. به نظر من ابوالفضل جلالی موفق شد مانند دیدارهای قبل تاثیر خود را بگذارد. کی روش در این دیدار به تعدادی از جوانان هم فرصت داد. به گفته من دروازه بان اول تیم ملی علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی دروازه بان دوم تیم ملی است.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره سیستم دفاعی تیم ملی خاطرنشان کرد: در فاز دفاعی کمی ناهماهنگ بودیم و خط دفاعی تیم ملی کمی آسیب پذیر بود. کی روش اصلا فوتبال هجومی بلد نیست و در جام جهانی پیش رو اگر بخواهد سبک جام جهانی 2014 و 2018 قطر را دنبال کند قطعا عملکرد خوبی نخواهد داشت. ما مقابل تیم های جام جهانی بازی می کنیم که برنامه B دارند و چون کی روش برنامه B ندارد، باید ترکیبی از فوتبال هجومی و دفاعی ارائه دهیم تا امیدی به جام جهانی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید