انتقاد شدید فرمانده سپاه کرد در خصوص عملکرد ضعیف دستگاه های فرهنگی/کم کاری مدیران مربوطه به ریاست جمهوری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در کارگروه حجاب و عفاف که با حضور نمایندگان ادارات در سالن فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد ضمن انتقاد از کم کاری دستگاه های فرهنگی برای عدم حضور در جلسه عفاف و حجاب گفت: گزارش نویسی دردی از جامعه ما دوا نمی کند و باید به موضوع اصلی یعنی فرهنگ برگردیم که چرا مسئولان فرهنگی ما حضور نداشته باشند. چنین جلسات مهمی به هر بهانه ای و این اصلا قابل قبول و پذیرفته نیست و باید در جلسه رئیس جمهور باشد، نشان خواهیم داد که مدیران استانی ما نگران کار نیستند.

وی گفت: متأسفانه صحنه هایی را در محیط شهری سنندج می بینیم که هیچ تفاوتی با کشورهای اروپایی ندارد و با آنچه آنها اعتقاد دارند مغایرت دارد و این نشان می دهد که مسئولان نهادهای فرهنگی کردستان در زمینه عفاف و حجاب بد عمل کرده اند.


35f0eecb 9cea 4f99 ad11 1462826bad92 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه هر سازمانی باید در طول سال برنامه داشته باشد چرا که 2 درصد از اعتبارات هر سازمان مربوط به حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب باید همیشه در سازمان ها مطرح شود و معاونت اجتماعی نیز همیشه مطرح شود. استانداری کردستان دارای وظایف ماهانه است. از ادارات بگیرید و اگر مدیر کل یا کارمندی تخلف کند با او برخورد می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: همه ادارات باید در سه سطح دستگاه ها، اقدام عمومی، فضای مجازی و فضای زیست محیطی تبلیغ کنند.

سردار حسینی افزود: متاسفانه دانشگاه های ما در بحث فرهنگی و بحث حجاب و عفاف کوچکترین کاری انجام نمی دهند، در حالی که امر به معروف و نهی از منکر جزو وظایف ماست و ائمه جمعه و گروه های مرجع مسئول این نگرش هستند. باید اطلاع رسانی کنند.


9e3efced a4cf 41d5 bbd4 86e025bb5e2f خبر خاکستری


برخی سمانی ها به جای کار عمومی با اعتبارات دولتی به کار سیاسی می پردازند

وی ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه های مسئول صدور مجوز برای برخی سیمان ها ادامه داد: برخی سیمان ها به جای کار مردمی با اعتبارات دولتی به کار سیاسی می پردازند و به اهرم فشار تبدیل شده و برای نظام هزینه ایجاد می کنند.

وی گفت: حجاب در ادارات ما اسلامی نیست و وضعیت حجاب در جامعه بحرانی است و لازم است هر روز در سطح شهر تبلیغات اسلامی داشته باشیم.

به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس کرد؛ کار فرهنگی یک کار مستمر است و نباید با سلیقه انجام شود که نتیجه منفی داشته باشد، بلکه باید با حسن نیت مردم را به سمت حجاب سوق داد، زیرا ما ظرفیت، امکانات، توان، دستگاه ها و تریبون هایی داریم که می توانیم بهترین ها را انجام دهیم. راهی برای استفاده از آن

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری سنندج در زمینه کارهای فرهنگی تاکید کرد: با هر سازمان و هر مدیری که تخلفی در کار فرهنگی انجام دهد برخورد می شود و عملکرد ضعیف مدیران قطعا در سفر به رئیس جمهور به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید. کردستان.

سردار حسینی در پایان گفت: امیدواریم شاهد تحول در نگرش مدیران باشیم و در این دولت انقلابی شاهد تغییر رفتار مدیران، کارکنان و مردم در مجامع اداری، آموزشی و عمومی باشیم.


5b1fbe70 52ef 437d aeb4 044c57831038 خبر خاکستری


مدیران استان کردستان در زمینه کار عفاف و حجاب روحیه خوبی ندارند

در ادامه سرهنگ ولی معاون اجتماعی سپاه بیت المقدس کردستان نیز اظهار داشت: وضعیت مدیران استان کردستان در خصوص کار در حوزه عفاف و حجاب خوب نیست و به نظر می رسد مدیران استان هستند. انجام آن من هیچ نگرانی در این زمینه ندارم، زیرا نتایج کار خوبی در این زمینه است. نشان نمی دهد

وی گفت: رتبه استان کردستان در بحث عفاف و حجاب جزو رتبه های آخر کشور است و این نشان می دهد که دغدغه کاری برای مدیران در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: وظایف مراجع قضایی در اجرای قانون عفاف و حجاب و اقدامات انجام شده در جدول زمانی مقرر باید مورد ارزیابی قرار گیرد و از انفعال و کم کاری مسئولان نیز نباید غافل شد زیرا 32 مرجع از جمله صدا و سیما معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، عمرو به معروف، تبلیغات اسلامی و… مسئول بحث عفاف و حجاب هستند.

ولی گفت: وقتی مدیریت فرهنگ و پوشش زنان به سمت غرب می رود; سیاستمداران فرهنگی ما چه می کردند؟ چرا ارزش های یک جامعه اسلامی لحظه به لحظه جای خود را به ضد ارزش ها می دهد؟

وی گفت: بحث سفیران مهر نیز از 27 تا 24 تیرماه با حضور 2500 گروه با رمز یا امیرالمومنین برای اولین بار در بحث تذکرات زبانی حجاب و عفاف برگزار می شود.


29459fce 7212 420a a8fb ee53881b6665 خبر خاکستری


90 درصد مردم با اهمیت حجاب و عفاف در جامعه ارتباط دارند

عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز به برنامه های این سازمان در بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در برنامه تلویزیونی شن یا لاوان، به راه و روناکی و سه هوای جان به اهمیت این بحث اشاره خواهد شد. حجاب و عفاف مجریان ترجیحاً لباس کردی با حجاب بپوشند و برنامه ها را اجرا کنند.

وی گفت: در صداوسیما قسمت های مختلف برنامه های اسوی ژیان، هاتونی کردواری، جوان، عیوره باش و بزمی لادی به بحث عفاف و حجاب اختصاص دارد.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کار فرهنگی باید بر سه اصل تفکر نخبه گرایانه، فراگیری بیشتر و اثربخشی و تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی استوار باشد تا ماندگار بماند و در لایه های اجتماعی جامعه به گفتمان تبدیل شود.

عبدالملکی یادآور شد: هر گاه فرهنگ غربی مقدم بر فرهنگ سنتی ما قرار گیرد به شکست منجر می شود زیرا جامعه ما جامعه ای مذهبی است اما فرهنگ غربی با دو رویکرد اصلی آزمایشگاهی و بلواری وارد عمل شد زیرا روش های موثر شناخت عاطفی هستند و رفتار متناسب با ذائقه ایرانی را آزمایش می کند و آن را در جنبه میدانی جاری می سازد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال غرب در نظر دارد فرهنگ خود را در استان کردستان مطالعه کند تا بتواند بر آن تأثیر بگذارد، بنابراین باید حجاب را با چادر و عملیات روانی تطبیق دهد تا مارپیچ سکوت نسبت به اقلیت و دولت کاهش یابد. و حجاب را طوری تعریف کردند که این دو را بر همدیگر قرار دهند.

عبدالمالکی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده نزدیک به 90 درصد مردم نسبت به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه نگرش دارند اما این موضوع رعایت نمی شود زیرا تفاوت بین نگرش و عمل به دقت بررسی نشده و باید به صورت خودجوش و با گفتمان انجام شود. و فعالیت های فرهنگی انجام دهید.

وی در پایان گفت: باید این فرهنگ را به گونه ای تبیین کنیم که حجاب به معنای عام آن یک عامل حفاظتی باشد و به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که بی حجابی مصداق بارز نقض حقوق اجتماعی باشد.


958b121a c7ec 411d 9332 fb86f2f18023 خبر خاکستری


گردهمایی اعتکاف خانواده با حضور پرشور مردم 30 تیرماه در سنندج برگزار می شود.

بطول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه شهید فاطمه اسدی از شهدای حافظ حریم خانواده است و به عنوان شهید شاخص کشور انتخاب شده است، لازم است نام این شهید را در همه برنامه ها داشته باشید.

وی با بیان اینکه 30 تیر سالروز حادثه مسجد گوهرشاد است که باید در همه مناسبت ها رعایت شود، گفت: محفل خانواده با حضور پرشور مردم 30 تیرماه در سنندج برگزار می شود.

در ادامه سایر نمایندگان ادارات به برنامه های پیش بینی شده در هفته حجاب و عفاف اشاره کردند.

دیدگاهتان را بنویسید