انتقاد معاون سابق وزیر کار از تصمیم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

انتقاد معاون سابق وزیر کار از تصمیم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

در پی تصمیم اخیر دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی مستمری بازنشستگان از سایر سطوح قانونی آموزش و پرورش، برخی کارشناسان از مغایرت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حداقل دستمزد در سایر سطوح انتقاد کردند. حاتم شاکرمی (معاون سابق وزیر کار، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در یادداشتی از این مصوبه انتقاد کرد که به شرح زیر است:

دوستان {در}} برای تصویب غیراستاندارد افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بدیهی است حقوق میلیون ها خانواده را در جلسه هیئت دولت تضییع کرده اند که خلاف شرع و عرف در این زمینه است. .

تنها راه امرار معاش این بخش از جامعه بازنشستگی است. این حقوق از منابع و اندوخته های خود در تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان مستقل تامین می شود که بازنشستگان گاه حدود 30 درصد از حقوق خود (در سطوح مختلف) را برای حدود چهل سال به این سازمان پرداخت می کنند.

پیشنهاد می‌کنم از طریق تشکل‌های حقوقی ثبت‌شده این قشر بزرگ جامعه برای لغو مصوبه دولت که موجب سلب حقوق شرعی و قانونی آنها شده است، از سوی رئیس مجلس و دیوان عدالت اداری اقدام فوری صورت گیرد.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی، مصوبات دولت نباید مغایر قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و برای بررسی و اعلام انطباق آنها با قوانین مذکور باید به رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود. عملکرد

دیدگاهتان را بنویسید