انتهای غار علیصدر کجاست؟ روز جدید

در این مقاله به دنبال پاسخی جامع و مرتبط به این سوال هستیم که انتهای غار علیصدر کجاست؟ و توضیحاتی در مورد سایر نکات مهم مرتبط با این غار در اختیار علاقه مندان قرار خواهیم داد. در نتیجه توصیه می کنیم اگر استان همدان و غار علیصدر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انتهای غار علیصدر کجاست؟ در واقع این سوالی است که تا به امروز پاسخ دقیق و قابل توجهی به آن داده نشده است. در داخل غار علیصدر دریاچه ای زیرزمینی خواهید دید که عمق آن در نقاط مختلف غار متفاوت است. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از انتهای غار علیصدر در دست نیست. به عبارت دیگر، شما نمی توانید برای این سوال که پایان غار علیصدر کجاست، پاسخی ثابت و ملموس پیدا کنید؟ پیدا می کنم. زیرا این غار آبی بی نظیر یکی از شگفتی های طبیعت به حساب می آید. برای مثال طول کوهی که این غار باشکوه در آن قرار دارد با احتساب پستی و بلندی ها در نهایت به یک و نیم کیلومتر می رسد. در حالی که طول رودخانه در غار بسیار بیشتر از یک و نیم کیلومتر است.

بررسی تاریخچه غار علیصدر
پس از ارائه پاسخ به این سوال که انتهای غار علیصدر کجاست؟ وقت آن رسیده که نگاهی به تاریخچه این غار باشکوه و بی نظیر داشته باشیم. داستان غار علیصدر از دو منظر متفاوت دیده می شود. تاریخچه این غار تاریخی از نظر زمین شناسی به دوره ژوراسیک باز می گردد. به عبارت دیگر سنگ های غار علیصدر در دوره ژوراسیک دوم یعنی حدود 136 تا 190 میلیون سال پیش به وجود آمده اند. اما غار علیصدر از نظر تاریخ بشری بیش از صدها سال قدمت دارد. مردم اطراف این غار در گذشته و در زمان حکومت سلسله های باستانی ایران از غار علیصدر به عنوان پناهگاه استفاده می کردند. همچنین این غار باشکوه منبع بسیار مناسب و ایده آلی برای تامین آب مورد نیاز آنها بود.

نام گذاری غار
در نزدیکی غار علیصدر به روستایی در استان همدان به نام علیصدر می رسید. مردم روستای علیصدر همواره برای تامین آب مورد نیاز خود از غار علیصدر استفاده می کردند. وجود این روستا در مجاورت غار باعث شده تا نام غار علیصدر از نام روستا الگوبرداری شود. البته در مورد چگونگی نامگذاری این غار روایات دیگری نیز وجود دارد که مستند قابل توجهی از آنها در دست نیست. به عنوان مثال در داستان های محلی منطقه می گویند که نام غار علیصدر از نام چوپانی الهام گرفته شده است که اولین بار به وجود این غار پی برده است.

قایقرانی در غار علیصدر
قایق سواری در غار علیصدر یکی از مهم ترین دلایلی است که گردشگران از نقاط مختلف ایران برای بازدید از این غار به همدان سفر می کنند. غار علیصدر دارای کانال های آبی بزرگی است که برای دریانوردی مناسب است. این ویژگی باعث شده است که غار علیصدر نسبت به سایر غارهای آبی جهان برتری قابل توجهی داشته باشد. در حال حاضر می توانید مسیرهای قایقرانی مختلفی را در داخل غار مشاهده کنید که با قایق های معمولی و ساده می توان از آنها عبور کرد. مراقب باشید حتی پس از گذشت سال ها از کشف این غار، هنوز قسمت هایی در غار علیصدر وجود دارد که امکان ورود و شناور شدن گردشگران در آن وجود ندارد.

بررسی موقعیت جغرافیایی غار
غار علیصدر در 70 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان قرار دارد. دهانه اصلی یا ورودی اصلی غار علیصدر در روستایی به همین نام قرار دارد. روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودرآهنگ است. منطقه ای که غار علیصدر در آن قرار دارد مانند سایر نقاط همدان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. غار آبی علیصدر در فاصله 1980 متری از سطح دریا واقع شده و در تمام فصول سال دارای آب و هوای خنک و نسبتا مطبوع است.

یکی از مهمترین ویژگی های غار دمای تقریباً ثابت (14 درجه سانتیگراد) داخل غار است. بنابراین اگر در تابستان به این غار سفر کنید سرد و اگر در زمستان وارد آن شوید گرم خواهید بود.

در پایان امیدواریم پاسخی مناسب و جامع به این سوال که انتهای غار علیصدر کجاست؟ به اطلاعات مربوطه در مورد او رسیده و دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید