غار 135 میلیون ساله چش شیخ در انتظار حمایت مسئولان است.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905745

گار دی شیخ با قدمتی نزدیک به 135 میلیون سال از یک سو معرف تاریخ و فرهنگ است و از سوی دیگر ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری دارد و نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت های متنوع گردشگری از جمله آبشار، جنگل، کوه و آب روان و همچنین تنوع اقلیمی مانند نگینی در جنوب کشور است که می تواند گردشگر باشد. خلبان در جنوب کشور

این استان هر ساله در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است، بنابراین این ظرفیت امیدی برای رونق گردشگری است و آثار مثبت آن در زمینه اشتغال و رونق اقتصادی قابل مشاهده است.

نکته مهمی که می تواند باعث رونق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شود، توسعه زیرساخت ها، تکمیل پروژه های نیمه تمام و همچنین حمایت سرمایه گذاران از توسعه طرح های گردشگری است.

71002e1e 4f9d 488d 8345 bac66f398f79 خبر خاکستری

در این راستا یکی از مناطقی که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران در سطح کشور و حتی خارج از کشور بوده است غار ده شیخ است، این غار با قدمتی نزدیک به 135 میلیون سال از یک سو معرف تاریخ و فرهنگ و از سوی دیگر ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری وجود دارد.

این غار در سال 1378 در شهر دانا کشف شد و بازگشایی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است تا امکانات مختلف آن را برای همگان کشف کنند.

در شرایط فعلی با تمام تلاش های انجام شده برای غار ده شیخ خلاءهایی در زیرساخت های این غار وجود دارد که می طلبد نهادها و سازمان ها در راستای توسعه آن با تمرکز بر میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلوی و بویرا گام بردارند. احمد.

7a08e972 42f5 41af 86eb f1ecbdaef890 خبر خاکستری

سرمایه گذار غار ده شیخ در این خصوص هدف از اجرای فاز دوم و طرح توسعه زیرساختی این غار را با ایجاد 500 اشغال عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح توسعه شاهد ایجاد مناسب خواهیم بود. زیرساخت مناسب برای گردشگران منطقه و در صورت حمایت. و با اجرای طرح، استقبال گردشگران خارجی نیز از غار ده شیخ رشد خواهد کرد.

از سوی دیگر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویار احمد در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: دو نشست اقتصادی با حضور سازمان بازرسی و استاندار برای بررسی نیازهای غار دهشیخ برگزار شد. و در این جلسه همکاری نهادها و سازمانها برای توسعه امکانات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

66201c82 673d 4f49 9c88 b41df95b4163 خبر خاکستری

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویار احمد با بیان اینکه سرمایه گذار درخواست واگذاری و تملک زمین ورودی غار را دارد، گفت: زمین مورد نظر ملی است و به دلیل ملی بودن، در حوزه منابع طبیعی است و ملک خاصی در آن نمی آید و یکی از دلایل آن عصمت آن است، زیرا اگر به ملکیت فردی تبدیل شود، دولت دیگر نمی تواند آن را کنترل کند.

وی با بیان اینکه حمایت های لازم از سرمایه گذار در حوزه های مختلف در حال انجام است، گفت: موضوعاتی مانند روشنایی، برق و آب رودخانه برای غار ده شیخ مورد توافق مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: آمادگی داریم تا سقف 50 میلیارد تومان برای توسعه و حمایت از غار ده شیخ پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید