انجام آزمایش ازدواج بر روی بیش از 20 هزار نفر در استان کردستان


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919692

آزمایشگاه های مراکز بهداشتی درمانی استان ها در 9 ماهه امسال بیش از 20 هزار نفر را به منظور تعیین وضعیت سلامت افراد، پیشگیری از بروز بیماری ها و تولد نوزادان بیمار مورد آزمایش قرار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، رئیس اداره آزمایشگاه های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن گزارش این خبر گفت: تست های قبل از ازدواج در حفظ نشاط زوجین در سال های بعد از ازدواج تاثیر بسزایی دارد چرا که آزمایش آنها از نتایج می توان برای جلوگیری از بروز ناهنجاری های ژنتیکی استفاده کرد که ممکن است در آینده در فرزندان آنها نقش داشته باشد.

حسن سلطانی با اشاره به اینکه در صورت بروز مشکل در نتایج آزمایش می توان با مشورت پزشکان راه حل های متناسب با شرایط را ارائه کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در اکثر موارد این مشکلات قابل حل است، اما شناخت آنها برای اهداف برنامه می باشد. مهم برای حل مشکل

وی افزود: آزمایشات قبل از ازدواج فقط از طریق خون و ادرار انجام می شود و نیازی به نمونه بافت نیست.

سلطانی از انجام بیش از 105 هزار آزمایش برای بیش از 20 هزار نفر در آزمایشگاه های بهداشت استان در 9 ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: ترتیب آزمایش ها در شهرستان های استان از کوچک ترین آنها به شرح زیر است. سنندج، کوروه، مریوان، ساکز، بانه، بیجار، کامیاران، سروآباد، دهگلان و دیواندره این تعداد آزمایش ازدواج را در مدت زمان تعیین شده به ثبت رساندند.

وی با اشاره به انجام آزمایشات روتین قبل از ازدواج گفت: این آزمایشات شامل CBC برای بررسی تالاسمی، عدم اعتیاد، سیفلیس و در صورت درخواست فرد، ایدز و هپاتیت است.

رئیس گروه آزمایشگاهی مرکز بهداشت استان گفت: آزمایش خون قبل از ازدواج کامل شده و تعداد گلبول های قرمز، گلبول های سفید، پلاکت، هموگلوبین، هماتوکریت، گروه خون، RH خون، کم خونی یا تالاسمی مینور را مشخص می کند. یا ارشد..

حسن سلطانی با اشاره به اهمیت آزمایش تالاسمی گفت: اگر یکی از زوجین مبتلا به تالاسمی مینور باشد مشکلی در ازدواج ایجاد نمی‌کند زیرا تنها 50 درصد احتمال بچه‌دار شدن تالاسمی مینور (به ظاهر سالم) وجود دارد. بقیه بچه ها سالم هستند، پر می شود، اما اگر هر دو تالاسمی مینور داشته باشند، شانس داشتن فرزند مبتلا به تالاسمی مینور (ناقل) برابر 50 درصد، کودک سالم 25 درصد و کودک مبتلا به تالاسمی ماژور است. 25 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: انجام آزمایش قبل از ازدواج لازم و ضروری است و برای انجام آن روزه گرفتن لازم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید