انجام بازرسی اعتصابی در 650 کارگاه پرخطر مازندران


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899975

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد؛

علی باقری گفت: همزمان با سراسر کشور رزمایش بازرسی ضربتی و پایش ایمنی در بیش از 650 کارگاه پرخطر استان مازندران در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علی باقری عصر امروز در بازرسی اعتصاب سراسری از کارگاه های پرخطر که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مقوله ایمنی و احساس جامعه هدف، امروز در آستانه روز ملی ایمنی و سازمان آتش نشانی، رزمایش کشوری بازرسی از کارگاه های خطرناک با حضور دستگاه های وظیفه در حال برگزاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در استان مازندران پایش ایمنی توسط ماموران حفاظت فنی به صورت همزمان در بیش از 650 کارگاه با کمیته های ایمنی انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کارگاه های ساختمانی و فعالیت های ساختمانی از پرخطرترین مغازه ها هستند و طبق بررسی های انجام شده در کشور بیشترین تصادفات در این مغازه ها رخ می دهد، از نظر نظارت جزو اولویت های ما هستند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان کار به طور مستمر بر اجرای قوانین ایمنی و ایمنی برای حمایت از نیروی کار نظارت دارند، افزود: در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر 1500 بازدید هدفمند از کارگاه های ساختمانی انجام شده است.

باقری ادامه داد: تمامی کارگاه های ساختمانی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند و مسئولیت تامین امنیت محیط کار بر اساس مقررات بر عهده کارفرمای کارگاه است.

وی گفت: بازرسان کار در صورت مشاهده نواقصی در بازدید از کارگاه ها مراتب را به کارفرما اطلاع می دهند و باید در مدت زمان کوتاهی نواقص رفع شود در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه های اصلی این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: اولویت ما حفظ جان کارگران و مردم شریف است.

این مسئول برگزاری دوره های آموزشی ایمنی برای کارگران ساختمانی، سرکارگرها، پیمانکاران و کارفرمایان را یکی از موارد ضروری و موثر برای ارتقای فرهنگ ایمنی در کارگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: استان مازندران در این رده یکی از استان های پیشرو است و با استفاده از آنها با ظرفیت به عنوان شرکای اجتماعی، دوره های آموزشی در سطح وسیعی در استان برگزار شد.

باقری سقوط از ارتفاع را بزرگ‌ترین عامل بروز حوادث در بخش ساختمان‌سازی دانست و اظهار داشت: اجرای دقیق مقررات ایمنی مربوطه و توجه به ایمنی پرتگاه‌ها، چاله‌های بالابر، پله‌های در حال ساخت، مهار ایمن آسانسورها و استفاده ایمن و مناسب. داربست می تواند نقش بسزایی در کنترل حوادث داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هدف اصلی ما پیشگیری از حوادث ناشی از کار و ارتقای سطح ایمنی کارگاه هاست و امیدوارم با همکاری و مشارکت همه کارفرمایان، کارگران، مهندسان ناظر، پیمانکاران و همه اجتماعی همکاران و ارگان های وظیفه محور شاهد کاهش حوادث شغلی خواهیم بود در حوزه ساخت و ساز خاص باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید